ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נטש את ישיבת הממשלה

נתניהו שוחח ממושכות עם פוטין והביע בפניו ביקורת חריפה

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במהלך השיחה, הביע נתניהו בפני פוטין ביקורת על שיתוף הפעולה הגובר בין רוסיה לאיראן. כל הפרטים

נתניהו שוחח ממושכות עם פוטין והביע בפניו ביקורת חריפה
נתניהו ופוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נטש בצהריים (ראשון) את ישיבת הממשלה לטובת שיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השיחה הייתה ארוכה ונמשכה 50 דקות. לאחר מכן נתניהו שב לישיבה.

במהלך השיחה, הביע נתניהו בפני פוטין ביקורת על שיתוף הפעולה הגובר בין רוסיה לאיראן. בנוסף, ראש הממשלה ביקר את עמדת רוסיה נגד ישראל במוסדות האו"ם, זאת ברקע ההצעה האחרונה שעלתה במועצת הביטחון של האו"ם ורוסיה תמכה.

נתניהו לפוטין: "אם רוסיה הייתה עוברת התקפה כפי שישראל עברה, היא הייתה מגיבה באופן חריף בהרבה". ראש הממשלה הודה במהלך השיחה לפוטין על המאמצים לשחרור אזרח ישראלי-רוסי בשבוע שעבר.

לפי הדיווח, פוטין העלה בפני נתניהו את הטענה לפגיעה בבלתי מעורבים בעזה. נתניהו השיב לו כי צה"ל פועל בזהירות ובדיוק יוצאי דופן, כאשר היחס בין מחבל שנהרג לבין אזרח שנהרג הוא 1:1 - דבר כמעט בלתי אפשרי בתנאי המלחמה.

נתניהו גם התייחס ליעד בין המרכזיים של המלחמה: מיטוט חמאס. הוא אמר לפוטין כי "כפי שגרמניה התנקתה מהנאצים, אף נאצי לא נמצא במשרדים רשמיים - אותו דבר יהיה לגבי חמאס. ישראל לא תדע לחסל כל פעיל חמאס, אך העיקר הוא - חיסול מוחלט של ההנהגה, שלילת השליטה והכוח".

השיחה בצהריים בין שני המנהיגים היא השנייה מאז מתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס על יישובי העוטף בשמחת תורה.

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד