כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
העזתים נגד שלטון הטרור

הוכתה בעקבות תיעוד שפרסמה מהפגנה נגד החמאס

קולות אחרים וחריגים הולכים ונשמעים מצד תושבי עזה שזועמים על חמאס שהמיט עליהם אסון, הרס וחורבן. בחמאס מפעילים שיטות לדיכוי הביקורות

הוכתה בעקבות תיעוד שפרסמה מהפגנה נגד החמאס
תור לכספומט בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מיזם של ארגון Center for Peace Communications ליקט שיחות אודיו עם פלסטינים המתגוררים ברצועת עזה, וסיפק הצצה לדעות של חלקם על שלטון חמאס. למען שמירה על ביטחונם, בארגון דאגו להנפיש את העדויות המוקלטות של העזתים, או להשתמש בקריינות.

בכמה מן העדויות נשמעו קולות האזרחים העזתיים על מנגנוני ההשתקה של השלטון. אחת הנשים טענה לכך כי השמעת עמדה נגד המלחמה, מתייגת אותה כ"בוגדת". באופן דומה, גבר צעיר אמר שאסור להשמיע דעה כזו בפומבי.

בנוסף, ציין שעל בסיס מלחמות העבר ברצועה, בסוף המערכה הצבאית מגיע כסף וסיוע, אך מי שנהנה ממנו זו ההנהגה הפוליטית. במקרה אחר, צלמת עיתונות עזתית סיפרה כיצד הוכתה בעקבות תיעוד שפרסמה של הפגנה נגד החמאס, שבעקבותיו בני משפחתה נאסרו.

בעדות אחרת, נשמע עזתי מבקר בחריפות את השלטון וטען כי האויב המיידי שלו זה חמאס - ולא הכיבוש. בנוסף, טען לכך ש"הארגון המטופש" גרם לו לחיות בעוני, שאין לו דבר בעקבות המלחמה ושבעקבות טבח שבעה באוקטובר העולם שינה את דעתו על רצועת עזה, לפיה הם עורפים ראשים ואנשיהם מושווים לדאעש.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד