א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
"חוויה קשה"

החטופה ששוחרה בעדות ראשונה מהשבי

החטופה מיאה ליימברג שחזרה מהשבי עם כלבתה בלה סיפרה לראשונה על חוויותיה: "פיזית אני מרגישה בסדר, אבל מנטלית זו הייתה חוויה קשה". האב סיפר: "היא החביאה את בלה תחת המעיל, המחבלים הבחינו רק במנהרה"

החטופה ששוחרה בעדות ראשונה מהשבי
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

למעלה משבועיים אחרי שחזרה משבי החמאס במסגרת עסקת השבויים, סיפרה מיאה ליימברג לסוכנות הידיעות רויטרס על התנאים שבהם הוחזקה בשבי.

"פיזית אני מרגישה בסדר", אמרה. "נבדקתי גם בבית חולים כשהגעתי, ואני לגמרי בסדר. מנטלית זה היה חתיכת מסע וחוויה קשה, כרגע אני לא מרגישה הכי טוב, אבל גם לא בטראומה. אני מצד אחד לא מתקשה לישון בלילה, אבל אין ספק שזו הייתה חוויה קשה וצריך עוד לתת לה לשקוע".

עוד ביקשה להזכיר את החטופים שנשארו מאחור: "אפילו שאני, אימי ודודתי השתחררנו, יחד עם רבים נוספים - חשוב להמשיך ולהילחם עבור אלו שעדיין שם".

האב סיפר כי מיאה חששה לגורל הכלבה בלה ב-7 באוקטובר, ולכן החביאה אותה בתוך המעיל שלה: "הן הועברו במנהרות, והכלבה הייתה איתה כל הזמן. כשהן יצאו מהמנהרה, הן טיפסו בסולם - אז אנשי חמאס שמו לב לבלה".

בסוף החליטו אנשי החמאס להשאיר את הכלבה בחיים: "כך בעצם התאפשר למיאה לשמור אותה איתה. היא לא נבחה אז היא לא איימה עליהם... המזל שבלה שונה משאר הכלבים הקטנים שאני אישית מכירה. היא די שקטה, אז הם לא שמו לב אליה".

חמאס שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד