ענקיות השכרת הרכב יוציאו משירות את רכבי הטסלה
החזון להוביל את המהפכה החשמלית בעולם השכרת הרכב התנפץ למול המציאות שבה הרכבים ניזוקו יותר מרכבים רגילים. חברת HERTZ הודיעה באוקטובר כי היא מתכוונת למכור בהדרגה את צי רכבי הטסלה. עתה מודיעה כי גם SIXT תוציא בהדרגה משירות את רכבי טסלה שברשותה
רק באוקטובר האחרון ענקית השכרת הרכב HERTZ טלטלה את הסצינה החשמלית כשהודיעה כי היא מתכוונת למכור בהדרגה את צי רכבי הטסלה שרכשה. המהלך מגיע אחרי הצהרה ראשונית לרכישה של 100,000 טסלה מודל 3.
אלא שהחזון להוביל את המהפכה החשמלית בעולם השכרת הרכב התנפץ למול המציאות שבה הרכבים ניזוקו בשיעור רב יותר מרכבים רגילים, עלויות התיקון שלהם היו גבוהות מאד ולבסוף ערך הגרט (הערך השיורי של הרכב שלפיו החברה מוכרת את הטסלה אחרי תום השירות בצי ההשכרה) של הצי נפגע מאד בשל הורדות המחירים החריפות של טסלה עצמה.
עתה בלומברג מודיעה כי גם SIXT תוציא בהדרגה משירות את רכבי טסלה שברשותה. העיתון הכלכלי הנחשב מציין את הסיבה כ"הורדת המחירים החריפות של טסלה הפוגעות בשווי השיורי של הצי". במצגת של הרץ שהתקיימה באוקטובר הראה החברה כי הורדות המחיר של טסלה יצרה השמדת ערך של כ-30% בשווי הצי. כמו במקרה של הרץ גם אנשי SIXT מלינים על עלויות התיקון הגבוהות ביחס לרכבי בעירה פנימית.
לצד בעיות אלה, המשותף להרץ ול-SIXT הוא המשך ההצהרות כי החברות המתחרות, כל אחת בדרכה, ממשיכות בתוכניות להגדיל את אחוז הרכבים החשמליים בציים שלהן בשנים הקרובות.
האירועים הדרמטיים האלה (השווים למאות אלפי כלי רכב עבור טסלה) מגיעים על רק משבר המתהווה בעולם הרכב החשמלי. ענקיות כמו פולקסווגן, פורד, GM וטויוטה מקפיאות או דוחות הקמת מפעלי סוללות ויצור רכבים חשמליים, מרצדס מצידה (שממש לאחרונה מציגה פלטפורמה חשמלית חדשה) אומרת שמלחמת המחירים שנוצרה היא "ברוטלית" ואינה ברת קיימה ליצרניות רבות שממש - הפעם על אמת - מפסידות כסף על כל יחידה.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות