ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לרגל חתונת נכדו

תיעוד מסכם: מסע הקודש של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי לאנגליה

תיעוד מסכם ממסעו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי באנגליה לשם יצא לשמחת נישואי נכדו. ביקור הבזק נמשך על פני יומיים עמוסים בשיחות, וביקורים במוסדות הקהילה התורנית. צפו בגלריה 

תיעוד מסכם: מסע הקודש של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי לאנגליה
הגרב"ד פוברסקי במסע לאנגליה צילום: באדיבות המצלם

בני קהילות הקודש בעיר מנצ’סטר שבאנגליה זכו בימים האחרונים לביקור מרומם ונדיר של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שבא לחון את פני העיר לרגל שמחה השרויה במשפחתו.

ביקור הבזק נמשך על פני יומיים עמוסים בשיחות, וביקורים במוסדות הקהילה התורנית, ובמרכזם שיחה מיוחדת בהיכל הישיבה הנודעת ישיבת 'שערי תורה' שבראשות תלמידו המובהק הגאון רבי גבריאל קנופלר.

בשיחתו עורר אודות החיוב להתחזק בלימוד התורה ועמלה לקראת ימי החנוכה הבעל"ט בה זוכים אנו לאור התורה, ימי החנוכה ימים מסוגלים לזכות לקניני תורה ודווקא בגלל סגולת הימים השטן נלחם בכל כוחו לעורר רפיון בעמלה של תורה, נצחון החשמונאים היה במסירות נפש לעקור את תרבות יוון והם במלחמתם השרישו לנו כוחות גדולים מאד אשר אנו יונקים אותם בעבודתנו בימים אלו, המתחזק בזה זוכה ליטול שכר כולם מעלות גדולות. במשאו הרחיב מרן אודות הצורך להיות דבוק ברב כדי לזכות לחכמת התורה, חכמת התורה איננה כשאר חכמות אלא חכמת הלב הנמסרת בטהרה ונקיות, מרב אנו מקבלים תורה הבאה מכלי נקי וזך מעיד אני על תלמידי ראש הישיבה והרמי"ם כי הם שלוחים של מקום להעביר את התורה כנתינתה וזכות הישיבה גדולה והשפעתה על העיר היא לעין ערוך.

לאחר השיחה נשאר ראש הישיבה לתפילת ערבית בהיכל הישיבה ולאחריה. נועדו רבני הישיבה לעצה ותושיה.

ביקורים מיוחדים נוספים קיים בשלושה תלמודי התורה הגדולים שבעיר זאת לאחר שקוצר הזמן לא הספיק ביקורים בכלל מוסדות התורה ביקש הגרב"ד לייחד את ביקורו דווקא אצל צעירי הצאן מקיימי עולם, במשאותיו בפני תינוקות של בית רבן שנאספו להמוניהם נטע בהם ראש הישיבה נטיעות של גדלות בהכרת גודל ערך תפקידם בהווה להשבית אויב ומתנקם, ובעתיד להתגדל בתורה מתוך הבנת ערך טעמה המתוק של תורת חיים.

בית האכסניא המה כל שעות היממה במרביצי התורה ראשי הישיבות ומנהליהם שבאו לקבל מלא חופניים עצה והכוונה, ועל צבאם המוני בני ישיבות ואברכי הכוללים שבאו לקבל תורה מגדול מרביציה מעתיק שמעתתא.

הרב ברוך דב פוברסקי אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד