כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מאמץ גלובלי

לאחר התקיפות: המהלך הבינלאומי של ישראל להביא לבטחון נתיבי השיט

אחרי המתקפות של המורדים בתימן בשבועות האחרונים ישראל פנתה לכמה מדינות להקמת כוח להגנה על נתיבי השיט בים סוף | אמש אירעו מספר אירועי תקיפה ימיים

לאחר התקיפות: המהלך הבינלאומי של ישראל להביא לבטחון נתיבי השיט
רגע ההשתלטות על הספינה צילום: המורדים החות'ים

לאחר שבשבועות האחרונים המורדים החות'ים תוקפים שוב ושוב אוניות הנחשדות כבעלות זיקה לישראל, המדינה פנתה באופן רשמי לכמה מדינות במטרה להביא להקמת כוח להגנה על נתיבי השיט בים סוף, כך דווח ב'כאן חדשות'.

המורדים החות'ים בתימן תקפו אמש (ראשון) בטיל אוניית מכולות בריטית עם דגל פנמה. כלי השיט נפגע קשות וכוחות של הצי האמריקני הוזעק למקום. גורם ביטחוני מסר שמדובר בטעות בזיהוי של החות'ים, שחשבו שזאת ספינה ישראלית. לספינה אין שום קשר ישראלי. שעות קודם לכן, החות'ים פגעו בכלי שייט בבעלות עקיפה של איש עסקים ישראלי - UNITY EXPLORER. הספינה נפגעה קלות במעקה והמשיכה בשייט למקום מבטחים.

פיקוד מרכז של ארה"ב הגיב על התקיפות אמש ומסר כי "התקפות אלו מהוות איום ישיר על המסחר הבינלאומי ועל הביטחון הימי. הם סיכנו את חייהם של צוותים בינלאומיים המייצגים מספר מדינות ברחבי העולם. יש לנו גם את כל הסיבות להאמין שהתקיפות הללו, בעודן שיגרו על ידי החות'ים בתימן, מתאפשרות במלואן על ידי איראן. ארצות הברית תשקול את כל התגובות המתאימות בתיאום מלא עם בעלות בריתה ושותפיה הבינלאומיים".

יצוין כי להמשך התקיפות הימיות יש השפעה ישירה על ישראל ולאו דווקא כאשר מדובר באוניה ששייכת לישראלים. האוניה הראשונה עליה השתלטו החות'ים היתה אוניה שיש לה קשר עסקי לאיש העסקים הישראלי רמי אונגר אבל חשוב מכך - זוהי אוניה שנשאה מכוניות בבטנה. אוניה שנושאת מכוניות נקראת גם אוניית גלנוע וזו של אונגר היתה בדרכה להודו וכלל לא לישראל, אבל הנזק נעשה: חברות הביטוח וחברות הספנות הבינו שכל מה ששט בים האדום ויש לו הקשר ישראלי נמצא בסכנה.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד