כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לא יודעים מה המצב שלו

בתו של החטוף: "אני יודעת שאבא שלי פצוע"

דרור קפלון, בן 68 ואב לשלושה ילדים המתגורר בקיבוץ בארי, נחטף בבוקר ה-7 באוקטובר לאחר שנכנס לממ"ד בשל מטח הרקטות. רעייתו ד"ר מרסל פרייליך קפלון, ששהתה עימו בממ"ד, נרצחה במתקפת חמאס. בתו של דרור, סיפרה על תחושותיה

בתו של החטוף: "אני יודעת שאבא שלי פצוע"
נתניהו מביט בתמונות החטופים צילום: לשכת ראה"מ

דרור קפלון, בן 68 ואב לשלושה ילדים המתגורר בקיבוץ בארי, נחטף בבוקר השבת השחורה של 7 באוקטובר לאחר שנכנס לממ"ד בשל מטח הרקטות. רעייתו ד"ר מרסל פרייליך קפלון, ששהתה עימו בממ"ד, נרצחה במתקפת חמאס. מעיין קפלון קידר, בתו של דרור, סיפרה לאראל סג"ל ב-103FM על תחושותיה בעקבות המתרחש.

"אנחנו דורשים מהקבינט הביטחוני להיפגש עם המשפחות ולהסביר לנו מה התוכניות שלהם - איך לחלץ את בני המשפחות שלנו", קראה קפלון קידר והוסיפה: "אני מצפה שיחזירו לי את אבא שלי, שיחזירו לילדים שלי את סבא שלהם. אני לא פוליטיקאית, אני לא יודעת מה הדבר הנכון לעשות ואיך לעשות את זה. בשביל זה יש אנשים שזה התפקיד שלהם. הם התעסקו בזה במשך כל החיים שלהם. אני רק יודעת שכדי שתהיה תקומה למדינה שלנו, אנחנו צריכים להחזיר את כל החטופים. ניצחון? אנחנו כנראה כבר לא ננצח, הפסדנו כל כך הרבה. אבל כדי שנוכל להסתכל על היום שאחרי צריך לעשות הכול כדי להחזיר אותם".

לדבריה, "אני לא נכנסת לנושא של התמרון הקרקעי, אבל החטופים צריכים להיות בראש סדר היום. מאוד מפתיע אותי שהקבינט לא מוכן לשבת איתנו, עם המשפחות שאיבדו כל כך הרבה ולהסביר לנו ואין להם יום ואין להם לילה. ברור לי שהם לא יבואו וישתפו אותי בכל נ"צ שהם הולכים לפגוע בו. אני יכולה להגיד לך שהייתי בפגישה אתמול עם גלנט והייתה פגישה מאוד חיובית והוא כן הסביר לי בתור הבת של אבא שלי, הראה נכונות והוא שיתף והוא היה מאוד ענייני בנושא. אבל אני לא מבינה למה ראש הממשלה שלנו לא מסוגל לבוא ולהקדיש שעה מהזמן שלו, אחרי שהוא עשה את זה לפני שבועיים או יותר, להיפגש עם המשפחות". (את הדברים אמרה לפני ההודעה כי קבינט המלחמה ייפגש עוד היום עם משפחות החטופים).

בהמשך הבהירה: "אני מסכימה שצריך ללחוץ על חמאס. אני לא חושבת שהם אנשים שאפשר רק לדבר איתם, ועובדה שהם משחקים עם כולנו משחקים פסיכולוגיים, אני לא מתווכחת עם זה. אבל אני כן אומרת שצריך לראות איך עם כל המהלך וכל התמרון וכל הדבר הזה יודעים לשמור על היקרים שלנו שם ולהחזיר אותם בשלום וליצור את הלחץ הזה כדי להחזיר אותם גם כמה שיותר מהר".

"אני יודעת שאבא שלי פצוע. הוא נפצע ככל הנראה בראש", עדכנה, והוסיפה: "אנחנו לא יודעים מה המצב שלו, אנחנו לא יודעים שום דבר לגבי האם הוא עדיין בחיים וכן הלאה. אני חושבת שזה משהו שהם צריכים לראות איך הם עושים את זה מהר, לוחצים אותם ומוציאים אותם".

לקראת סיום השיחה תקפה את ארגון הצלב האדום: "לדעתי אין לו זכות קיום. אם הם לא מצליחים לדבר עם אנשים שהם לא תחת החוק הבינלאומי, אז אין להם באמת הצדקת קיום".

חמאס בנימין נתניהו שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד