כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נפל בקרב ונחטף לעזה

הלוחם בן ה-20 שהציל קיבוץ שלם מאסון כבד

אחיו של הלוחם תומר אחימס הי"ד שגופתו נחטפה לעזה סיפרו בריאיון על רגעי הלחימה הקשה של תומר במהלך בוקר 7 באוקטובר, כשהיה מראשוני הלוחמים שהגנו על קיבוץ נירים ומנעו אסון כבד | שלושה בלבד מול עשרות מחבלים

הלוחם בן ה-20 שהציל קיבוץ שלם מאסון כבד
הלוחם תומר יעקב אחימס הי"ד צילום: דובר צה"ל

אמיר ואייל, אחיו של תומר אחימס, שבמוצ"ש פורסמה ההודעה על נפילתו ב-7 באוקטובר ושגופתו נמצאת בידי חמאס, סיפרו על הקרב ההירואי שניהל תומר בריאיון בכאן רשת ב. החפ"ק של המח"ט, שתומר היה חלק ממנו, ומנה שלושה אנשים בלבד, היה הכוח הראשון שהגיע לקיבוץ נירים בעקבות דיווח על חדירת מחבלים.

"הם הגיעו לנירים והייתה שם היתקלות - עשרות מחבלים מול שלושה לוחמים", סיפרו אחיו של תומר. "המח"ט נפגע באיזשהו שלב, ותומר לקח סוג של פיקוד וניהל את הלחימה מול כמות בלתי נתפסת של מחבלים, ותוך כדי ניסה לטפל במח"ט ועלה בקשר מספר פעמים".

תומר הי"ד. צילום: דו"צ.

"על פי עדויות מחברי קיבוץ נירים", סיפרו אחיו, "אלמלא הלחימה והחתירה המוקדמת של תומר והחפ"ק בזמן כל כך מוקדם - הקיבוץ היה סופג אסון כבד מזה שספגו באותה שבת". אייל ואמיר סיפרו על השיחה האחרונה של תומר: "הוא התכתב בבוקר עם זוגתו שי לי. כתב לה שיש איזה אירוע ושהם קופצים. זו הייתה ההודעה האחרונה שלו".

סמ"ר תומר יעקב אחימס הי"ד, בן 20 מלהבים, שירת כקשר של מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה אל"מ אסף חממי, שנפל יחד עימו ב-7 באוקטובר, וגופות השניים נחטפו לרצועה ונמצאות בידי חמאס. אייל ואמיר סיפרו על הקשר המיוחד בין השניים: "מהרגע הראשון התחברו, וחממי הוציא מתומר את התכונות הטובות שבו, וידע שהוא לוחם רציני שלא מפחד מעבודה קשה".

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד