כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אירועים מטורפים

שרשרת התקיפות של הח'ותים שמאיימות על הסחר

המורדים הח'ותים כבר לא בעיה רק של ישראל וארצות הברית. ביממה האחרונה הם תקפו כמה ספינות סחר שבבעלות מדינות אחרות והפכו לאיום על הספינות שחולפות בים האדום 

שרשרת התקיפות של הח'ותים שמאיימות על הסחר
אילוסטרציה צילום: unsplash

האירועים בים סוף מטורפים. הכתב הצבאי של 'כאן 11' איתי בלומנטל מסכם את יום התקיפות הדרמטי. המורדים החות'ים תקפו שלוש ספינות מסחריות שפעלו במים בינלאומיים בדרום הים האדום. שלושת הכלים הללו מופעלות על ידי 14 אומות נפרדות. המשחתת האמריקנית USS CARNEY נענתה לקריאות המצוקה מהספינות והעניקה להן סיוע.

האירועים: בסביבות השעה 9:15 בבוקר - שעון צנעא, מתקפת טילים בליסטיים נגד הספינה UNITY EXPLORER, ספינת מטען בבעלות בריטית הנושאת דגל של איי הבהמה - ויש לה קשר עקיף לאיש עסקים ישראלי עם מלחים משתי מדינות.

בסביבות השעה 12:00, ובעודו במים בינלאומיים, המשחתת האמריקנית USS CARNEY הפילה מל"ט ששוגר מאזורים בשליטת החות'ים בתימן לכיוון כלי השייט - לא נגרם נזק לכלי השיט האמריקאי או פציעות לצוות.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

במתקפה נוספת בסביבות השעה 12:35, דיווח UNITY EXPLORER שהם נפגעו מטיל שנורה מאזורים בשליטת החות'ים בתימן - הספינה דיווחה על נזק קל.

בשעה 15:30 ספינה מסחרית בשם NUMBER 9 נפגעה מטיל שנורה מאזורים בשליטת החות'ים בתימן בעת ​​שייט בנתיבי שיט בינלאומיים בים האדום. זו ספינה ששטה עם דגל פנמה, ברמודה ובריטניה. היא דיווחה על נזק וללא נפגעים. לפני 4 שנים היתה בבעלות חלקית של איש עסקים ישראלי כך שיתכן שהיתה טעות בזיהוי.

בשעה 16:30, ספינה בשם SOPHIE II, שלחה אותות מצוקה לפיה הם נפגעו מטיל. מדובר בספינה הנושאת דגל פנמה, בצוות מלחים משמונה מדינות.

צילום: אנספלש.

פיקוד מרכז של ארה"ב הגיב ומסר: "התקפות אלו מהוות איום ישיר על המסחר הבינלאומי ועל הביטחון הימי. הם סיכנו את חייהם של צוותים בינלאומיים המייצגים מספר מדינות ברחבי העולם. יש לנו גם את כל הסיבות להאמין שהתקיפות הללו, בעודן שיגרו על ידי החות'ים בתימן, מתאפשרות במלואן על ידי איראן. ארצות הברית תשקול את כל התגובות המתאימות בתיאום מלא עם בעלות בריתה ושותפיה הבינלאומיים".

ארצות הברית ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד