כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
גופתו נחטפה

חברו של גיבור ישראל: "לא היה לנו ספק שאסף נלחם עד השנייה האחרונה"

עמישב פלאי, חברו לצוות של סא"ל אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית שנפל ב־7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה: "הוא היה כ"כ צנוע. הוא באמת כל כך לא החזיק מעצמו"

חברו של גיבור ישראל: "לא היה לנו ספק שאסף נלחם עד השנייה האחרונה"
אל"מ אסף חממי צילום: דובר צה"ל

מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה אל"מ אסף חממי נפל בקרב בבוקר ה-7 באוקטובר, וגופתו נחטפה על ידי מחבלי חמאס לתוך שטחי רצועת עזה. עמישב פלאי, חברו לצוות של חממי ואחיו של מח"ט גולני יאיר פלאי, סיפר לינון מגל וברק סרי ב-103FMעל היכרותו עם אסף.  

"ממש בתחילת הלחימה קיבלנו את הידיעה שאסף כנראה הרוג וחטוף. אבל בתוך כל המציאות שאנחנו נמצאים, אני חושב שאני וגם כל הצוות לא נתנו לעצמנו להיכנס לאבל פרטי, אלא זה נכלל בתוך האבל הלאומי", אמר פלאי.

בהמשך סיפר על חממי והדגיש: "בשונה מהסיפורים שמספרים שכבר תמיד ידעו שהוא יהיה רמטכ"ל, אז אצל חממי זה לא הסיפור. המסלול לא היה לו קל, הוא היה בכושר מאוד טוב, אבל היה חסר לו אני חושב קצת ביטחון במסלול. הוא היה צריך טיפה יותר להאמין בעצמו. אני חושב שהפריצה הענקית הייתה כשהוא היה מ"כ".

"אני והוא היינו מ"כים ביחד בבא"ח ופשוט מאז הוא לא הפסיק להתרומם. אני ממש ראיתי את הפריחה שלו. אחרי שהוא היה מ"כ אז הוא יצא לקורס קצינים, ומאז הוא פרח. כל פעם שהיינו נפגשים איתו, שאלנו אותו, 'מה התפקיד הבא'? הוא אמר, 'אני בטח עכשיו בתפקיד האחרון, יש כאלה תותחים שמתמודדים מולי. הם לוקחים אותי בכיס הקטן'", הוסיף. 

עוד אמר: "כל פעם הוא קיבל עוד תפקיד ועוד תפקיד, אבל הוא היה כל כך צנוע וכל כך עניו, והוא באמת כל כך לא החזיק מעצמו, ולא משנה איפה הוא היה ואיזה תפקיד הוא קיבל, אז הוא עשה אותו בצורה מדהימה".  

אתה יכול לספר לנו על מה שאתה יודע על נסיבות נפילתו?

"אנחנו לא יודעים הרבה, אנחנו יודעים שהוא קפץ ברגע שהוא קיבל את הידיעה. אנחנו לא צריכים מידע, כי אנחנו מכירים את חממי. לי ולכל הצוות היה ברור מהרגע הראשון שחממי נלחם כמו גיבור, לרגע לא היה לנו ספק שהוא לחם כמו לוחם ישראלי, עד הרגע האחרון".

בהמשך, שיתף באירוע שבו נפצע במהלך לחימה בעזה לפני כ-20 שנה: "היינו במעצר. נתקלתי עם מחבל שנקלע ביני לבין חבר בתוך סמטה, ובעצם בשביל למנוע דו"צ אז אני התקרבתי אליו לטווח אפס, הוא היה עם הגב אליי ויריתי בו והוא נפל בסיבוב ופגע בי צרור".

פגע בך כדור, איפה?

"פגעו בי כמה וכמה כדורים בשתי רגליים, באגן וביד. אני מתהלך בעזרת מקל, סובל בעיקר מכאבים, צליעה, פגיעה בעצבים, אבל ברוך השם אני מתפקד".

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד