כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
עדכונים שוטפים

אזעקה באצבע הגליל, ירי לעוטף; 2 חיילים נפלו; מאות נהרגו בעזה

הותר לפרסום כי לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע לפני כ-3 שבועות ברצועה. בנוסף לוחם בגדוד 82 של חטיבה 7, נפל אמש בעזה. לטענת הפלסטינים מאות עזתים נהרגו בתקיפות צה"ל מאז הפסקת האש | כל הדיווחים והעדכונים מהזירות השונות

אזעקה באצבע הגליל, ירי לעוטף; 2 חיילים נפלו; מאות נהרגו בעזה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתם. סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל, נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע בקרב ב-14.11.23 בצפון רצועת עזה.

רס"ל (מיל') אור ברנדס, בן 25, משוהם, לוחם בגדוד 82, חטיבה 7 (עוצבת סער מגולן), נפל אמש בקרב במרכז רצועת עזה.

החיילים שנפלו, אסצ'אלו סמה ואור ברנדס הי"ד: צילום דובר צה"ל

הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות בצפון רצועת עזה ובחאן יונס, מהאוויר ומהקרקע. משרד הבריאות העזתי המנוהל על ידי חמאס טוען כי יותר מ-15 אלף פלסטינים נהרגו מפרוץ המלחמה, לטענת הפלסטינים מאות עזתים נהרגו בתקיפות צה"ל מאז הפסקת האש.

בתוך כך, הלילה נשמעה אזעקה ביישובי העוטף, שדרות ואשקלון, לפי דו"צ "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות באזור אשקלון ועוטף עזה מוקדם יותר הלילה, מדובר בהתרעת שווא".

עדכונים שוטפים:

13:30 - נפילות בשדרות | דיווח על פגיעת נ"ט באזור בית הלל

13:28 - אזעקה בעוטף עזה: מבטחים, עמיעוז, ישע

13:20 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות, נסגרו לתנועה הכבישים הבאים - מצומת מצודות לכיוון מזרח, צומת בית הלל הדרומי לכיוון המושב, צומת מעיינות הבניאס לכיוון העמק, צומת כפר סאלד לצפון.

13:15 - אזעקה בעוטף ובשדרות

13:05 - אזעקה באצבע הגליל: דפנה, קיבוץ דן

13:02 - צבע אדום בסופה

12:50 - יותר מ-800 פירים אותרו: כך משמיד צה"ל את התווך התת-קרקעי בעזה

12:38 - צבע אדום בעוטף עזה: רעים

11:45 - דובר צה״ל בערבית חושף את זהויותיהם של כל מפקדי גדוד שוג׳אעיה בחמאס, וקורא להם: ״זו הודעה אחרונה. כולכם מטרות. צה״ל יפעל בעוצמה קיצונית בשכונה כדי לפרק את חמאס. יש לכם שתי אפשרויות - להניח את נשקכם ולהיכנע, או להתמודד עם גורל דומה כמו זה של מפקד הגדוד ויסאם פרחאת״

11:30 - דובר צה״ל בערבית חושף את זהויותיהם של כל מפקדי גדוד שוג׳אעיה בחמאס, וקורא להם: ״זו הודעה אחרונה. כולכם מטרות. צה״ל יפעל בעוצמה קיצונית בשכונה כדי לפרק את חמאס. יש לכם שתי אפשרויות - להניח את נשקכם ולהיכנע, או להתמודד עם גורל דומה כמו זה של מפקד הגדוד ויסאם פרחאת״

11:22 - ‏דיווחים ערביים על כטב"מים ופיצוץ במיצר באב אל-מנדב בים סוף

11:05  - דוברות עיריית שדרות: 5 רקטות שוגרו - כולן יורטו. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

11:00 - אזעקה בכיסופים

10:35 - צה״ל ושב״כ: נתפסה חוליית מחבלים שביצעה פיגוע ירי על מכוניות ישראליות בכביש 5 בשומרון והניחה דוקרנים מאולתרים על הכביש. המחבלים למעשה ניסו להניח דוקרנים שיגרמו למכוניות לעצור ואז לפתוח באש לעברם מבלי שהנהגים יכולים להימלט. פיגוע שהיה עלול להסתיים באופן קשה מאוד, אך הסתיים בנס ללא נפגעים.

10:21 - אזעקה בניר עוז

09:35 - דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, זוהה שיגור אחד משטח סוריה לעבר שטח הארץ, שלא יורט על פי מדיניות. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי.

תקיפות קרקעיות, ימיות ואוויריות בעזה

בנוסף, מוקדם יותר הלילה, מחבלים שיגרו טיל נ"ט שנפל בשטח פתוח במרחב יפתח. אין נפגעים. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

09:30 - ירי ארטילרי כבד מאד לעבר יעדי טרור בדרום רצועת עזה

09:26 - אזעקה בכיסופים

08:45 - חיל האוויר המשיך לתקוף הלילה ברצועת עזה, בין המטרות שהותקפו פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועוד. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק חיסל מחבלים, בהכוונת לוחמים מצוות קרב של חטיבה 7.

פעילות הכוחות ברצועה בקרקע ובים

ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם. בין מטרות אלו; תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס, אמצעי לחימה ועוד.

08:15 - הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות במחנה ג'אבליה, מצפון לרצועת עזה באמצעות טילים

08:00 - דובר צה"ל בערבית קורא הבוקר לתושבי שכונות מסוימות בחאן יונס להתפנות מבתיהם, בהתאם למפת האזורים של הרצועה שצה"ל פרסם. האזרחים מתבקשים להתפנות למחנה הפליטים שאבורה, ולאזורים הדרומיים תל א-סולטאן ואל פוחארי

07:45 - שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין קרא לישראל לוודא שיש סיוע הומניטרי לפלסטינים: "אם אתה מעודד אזרחים ללכת זרועות האויב אתה מחליף ניצחון טקטי בתבוסה אסטרטגית, הטרגדיה הזו רק תחמיר אם כל מה שמחכה לישראלים ולפלסטינים בסוף המלחמה האיומה הזאת זה עוד חוסר ביטחון, עוד זעם ועוד ייאוש. הישראלים והפלסטינים שילמו מחיר כבד מדי כדי לחזור ל-6 באוקטובר"

 

עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד