כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בצל חידוש הלחימה

נתניהו: "הצלנו השבוע עולמות רבים, הצעתי לגלנט מסע"ת משותפת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך מסיבת עיתונאים בקרייה בתל אביב לאחר קריסת המו"מ להשבת חטופים וחידוש הלחימה ברצועת עזה. נתניהו: "השגנו את שחרור חטופינו בזכות הלחץ הצבאי המסיבי שהפעילו חיילינו הגיבורים, נעשה הכול כדי להשיב את כולם"

נתניהו: "הצלנו השבוע עולמות רבים, הצעתי לגלנט מסע"ת משותפת"
בנימין נתניהו צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים בצל חידוש הלחימה ובתום שבוע שבו שוחררו עשרות חטופים מידי ארגון הטרור חמאס.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "הערב התבשרנו שאלוף-משנה אסף חממי נפל בקרב. אסף היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו, התפללנו יחד לתוצאה אחרת ולצערי התוצאה לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו".

נתניהו הוסיף: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. בשבוע האחרון הצלנו עולמות רבים. החזרנו 110 נפשות. שחררנו 86 אזרחים ישראלים, ילדים ונשים, נערים ונערות, אימהות וסבתות, וכן עשרות אזרחים זרים. האומה כולה ורבים בעולם עקבו בנשימה עצורה אחרי כל שחרור ושחרור".

עוד אמר: "אלה לא רק שמות, אלא נשמות של ילדים וילדות שהחזרנו אותם הביתה. החזרנו אותם לחיים. נלווה אותם ונדאג להם. אני מחבק את כולם. ברוכים היוצאים מן התופת, ברוכים השבים הביתה. הוצאנו אותם מחשכה לאור, משעבוד לגאולה. רק לפני שבוע זה היה נראה בלתי-נפס, דמיוני לחלוטין, והנה היום הם כבר כאן, עטופים באהבת קרוביהם ואהבת העם.

מה גדול האושר בשובם ומה גדול הכאב על אלה שנרצחו באכזריות נוראית, ועל אלה שעדיין לא שבו. התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מתדיינים עם השטן שרצח, ביתר ושרף בני אדם נשים ילדים וטף, שטן שלחיי אדם אין שום ערך בעיניו. אבל באותה נשימה היה לי ברור שאנו יכולים לחלץ מציפורני השטן עשרות רבות מחטופינו ועל האפשרות הזאת לא הייתי מוכן לוותר.

לדברי נתניהו, "ניהלנו משא ומתן קשוח תחת אש, מבוקר עד ערב. שוחחתי תכופות עם הנשיא ביידן והפעלנו לחת על המתווכים כדי לשפר את המתווה, ואכן הצלחנו לשפר אותו באופן ניכר. הפעלנו מאמץ חובק עולם עם המוסד והשב"כ וקיימתי קשר יומיומי עם הבית הלבן. המאמץ נשא פרי והכפלנו את מספר המשוחררים, אבל המשימה טרם הושלמה. השגנו את שחרור חטופינו בזכות הלחץ הצבאי המסיבי שהפעילו חיילינו הגיבורים והמאמץ המדיני הבלתי פוסק שהובלתי עם חבריי.

אני ורעייתי פגשנו חלק ממשפחות החטופים שנשארו בשבי חמאס. התחייבתי בפניהם - נעשה הכול כדי להשיבם הביתה, נעשה הכול כדי להשיב את כולם".

נתניהו התייחס להמשך הלחימה ואמר: "כדי להשלים המשימה של השבת חטופינו לחסל את חמאס ולהבטיח שעזה לא תחזור להיות איום על ישראל - אנחנו ממשיכים להילחם בכל העוצמה. לכך נערכו לוחמנו בימי ההפוגה - לניצחון מוחלט על חמאס. פגשתי בשטח את הלוחמים הנפלאים שאמרו לי 'ראש הממשלה תמשיך עד הסוף'. ואני אמרתי להם 'עד הסוף'. אין בכלל שאלה.

יש לכם על מי לסמוך - לוחמי ולוחמות צה"ל, לוחמי השב"כ, השוטרים והשוטרות הם הטובים ביותר. יש בהם רוח גדולה , יש בהם עוז , יש בהם אמונה. הלחימה נמשכת - שלשום הנחיתי את צה"ל לחדש את הלחימה בעוצמה גוברת. ביממה האחרונה השמדנו מעל 400 מטרות טרור של חמאס. חיסלנו מחבלים בחאן יונס ובית לאהיה. אנו פועלים גם בצפון הרצועה. רבים שאלו אותי 'האם תחדש את המלחמה בתום ימי ההפוגה ?', והשבתי לאותו חייל 'חד משמעית כן'. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה. ואי אפשר להשיג מטרות אלה לא המשך התמרון הקרקעי. התמרון הכרחי כדי לבצע את התוצאות בהמשך".

נתניהו נשאל על ההיתכנות להסכם חטופים נוסף והשיב: "חמאס הפר את ההסכם ואמרתי שאם יפר את ההסכם נחזור למלחמה. כך עשינו והלחץ הזה ילך ויגדל. אני מעדיף לתת לחמאס לשאול את השאלות, הוא מקבל את התשובה שלנו בשטח. קיים לחץ בינלאומי, אני לא מכחיש את זה. אבל מה שאני עושה זה לייצר מרחב בינלאומי מול הלחץ הזה ומדבר עם מנהיגים כל יום. אני מציג את צדקת דרכנו".

על השאלה מדוע הוא וגלנט מסרו הצהרות נפרדות אמר: "הצעתי לשר הביטחון לקיים מסיבת עיתונאים משותפת. הוא החליט מה שהחליט. חשוב שהציבור ישמע אותנו ויבין שאנו עובדים במשותף בקבינט המלחמה ולא רק שם כדי להשיג את מטרות המלחמה".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד