כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
בעיר התיירותית הפופולרית

נהגי המוניות תלו שלט - "ישראלים לא עולים"

מה שהיה הוא לא מה שיהיה. ישראליים יצטרכו אחרי שוך הקרבות בעזה לחפש יעדים אטרקטיביים יותר ולמחוק מהאופציות את טורקיה שהפכה אנטישמית בעידודו של הנשיא ארדואן. על שמשות המוניות נתלו שלטים "ישראלים לא עולים"

נהגי המוניות תלו שלט - "ישראלים לא עולים"
מוניות באיסטנבול צילום: unsplash

איסטנבול, העיר התיירותית המפורסמת בטורקיה היתה יעד מועדף על ישראלים רבים. מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל', היא הפכה למסוכנת עבור ישראליים ודאי לכאלה שחזותם מעידה על יהדותם. הסכנה ניבטת גם משמשות המוניות הצהובות, שעל חלקם מתנוסס בגאווה שלט "ישראלים לא עולים".

ההסתה מצד האזרחים ובהם נהגי המוניות לא באה בחלל ריק, נשיא המדינה רג'יפ טאיפ ארדואן מוביל במו פיו מסע הסתה מכוער ומתוקשר נגד ישראל. מנאום לנאום, מהתבטאות להתבטאות הוא מחריף את הטון והסגנון, כשהוא תומך בפומבי בארגון הטרור חמאס, משתתף במחאות למען עזה ומכנה את המחבלים - לוחמים אמיצים.

דניז דונדר, נשיא איגוד נהגי המוניות של איסטנבול אמר בהפגנה לפני כחודש: "אדמות פלסטיניות מופצצות על ידי ישראל, וכתוצאה מכך תינוקות וילדים מתים. כקהילת המוניות באיסטנבול, תמיד עמדנו לצד המדינה והאומה, כמו גם עם המדוכאים. התכנסנו להשמיע את קולם של אחינו ואחיותינו שמתו ונפצעו בפלסטין", כך צוטט ב'מאקו'.

מוניות באיסטנבול. צילום: אנספלש.

ישראלים רבים שנהגו לפקוד כמה פעמים בשנה את טורקיה החליטו שכף רגלם לא תדרוך יותר ולא תפרנס מדינה שהביעה תמיכה במעשי זוועה שביצעו חמאס.

ב'מאקו' ציטטו את יגאל, איש עסקים שנוהג לטוס הרבה לטורקיה: "נהגי המוניות נסחפו אחר הנהגת המדינה והאזרחים המסיתים על בסיס יומי נגד מדינת ישראל והישראלים. השלטים הללו שבהם נכתב שאין להעלות ישראלים למוניות הוא חמור ומחריף עוד יותר את ההסתה נגד מדינת ישראל".

"להערכתי", הוסיף יגאל, "לאחר שהטיסות יחזרו לטורקיה, לאחר סיום המלחמה, לא תהיה נהירה לאיסטנבול כמו שהיתה לפני כחצי שנה. צריך להחרים אותם. נקודה. פשוט לא לטוס לשם יותר. פרנסנו במשך שנים רבות את נהגי המוניות שעכשיו הפנו לו עורף". סיכם.

מוניות טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הסתה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד