כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
טכנולוגיה מהפכנית

הראשון מסוגו בארץ: טעינה אלחוטית לאוטובוסים חשמליים

טכנולוגיה חדשנית מאפשרת טעינה אלחוטית של רכב חשמלי, בדומה לטעינה אלחוטית של טלפונים סלולריים, שניתן להטעין היום ללא צורך בחיבור של כבל טעינה, באמצעות הנחה על משטח הטענה

אוטובוס חשמלי
אוטובוס חשמלי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במסגרת סיור עבודה שערכו נציגי משרד התחבורה, הוצג בפארק אפק בראש העין חניון אוטובוסים ראשון מסוגו בארץ ובין הראשונים בעולם, המפעיל טעינה אלחוטית לאוטובוסים חשמליים. השרה רגב אמרה כי היא מקווה שהטכנולוגיה המהפכנית תיושם בקרוב בחניונים נוספים בארץ ולבחון הוספתם בנתיבי תחבורה ציבורית, וכי מכאן תצא הבשורה הטכנולוגית לעולם כולו.

חניון אלקטרה אפיקים בראש העין עושה לראשונה בישראל שימוש מסחרי בטכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי חברת אלקטריאון, ואשר מאפשרת טעינה אלחוטית של רכב חשמלי, בדומה לטעינה אלחוטית של טלפונים סלולריים, שניתן להטעין היום ללא צורך בחיבור של כבל טעינה, באמצעות הנחה על משטח הטענה.

משטחי הטעינה בחניון אלקטרה אפיקים בראש העין הוטמנו באדמה, והאוטובוס פשוט עוצר במקום המיועד ונטען באופן אוטומטי, במהירות וביעילות, דבר אשר מקל תפעולית את עבודת הנהגים. החניון מאפשר לטעון עשרות אוטובוסים בו זמנית, בכל שעות היום והלילה, בצורה יעילה וחסכונית, ותוך שימוש מינימלי במשאבי קרקע.

הטכנולוגיה הייחודית שמפתחת חברת אלקטריאון מאפשרת גם טעינה של רכב המצוי בנסיעה, באמצעות עמדות טעינה מתחת לפני הכביש. בדרך זו, האוטובוסים ייטענו תוך כדי נסיעה ולא יצטרכו לחכות לטעינה במסופי הקצה. משרד התחבורה מקדם בימים אלה פיילוט לבחינת טעינה אלחוטית בנתיבי תחבורה ציבורית בראש העין, יחד עם אלקטרה אפיקים, חברת אלקטריאון ועיריית ראש העין.

 

תחבורה ציבורית רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד