כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אחרי הטראומה שעברו

הסיכון הגבוה בו נתונים הילדים שחזרו משבי חמאס

גורמים רפואיים מסבירים כי הילדים ששהו בשבי חמאס כ-50 יום עלולים ללקות בהפרעת דחק פוסט טראומטית עקב עוצמת החוויות שעברו והזמן הארוך ששהו בשבי | רבים מהילדים ששוחררו עדיין מדברים בלחש לאחר שאוימו לא להרעיש

הסיכון הגבוה בו נתונים הילדים שחזרו משבי חמאס
שחרור חטפים מידי חמאס צילום: תעמולת חמאס

הילדים שחזרו ארצה משבי חמאס נמצאים בסיכון גבוה לפתח הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) - כך אמרו ל'כאן חדשות' גורמים רפואיים בבתי החולים המטפלים בילדים ששוחררו מהשבי.

הגורמים הסבירו שהילדים נמצאים בסיכון זה גם עקב עוצמת החוויות שעברו וגם משכן הארוך, ושצפוי להם תהליך ארוך של עיבוד רגשי עם ליווי פסיכולוגי או פסיכיאטרי. רבים מהילדים ששוחררו מדברים בלחש, בעקבות איומים שספגו במשך תקופת השבי כדי שלא ירעישו.

הסיכון לפתח את ההפרעה קיים גם בקרב המבוגרים ששוחררו, לדברי הגורמים הרפואיים. עוד פורסם ב'כאן 11' כי החטופים אזרחי תאילנד ששוחררו סבלו מאלימות קשה בתקופת השבי.

בתוך כך, אחיותיהן של החטופות שעדיין מוחזקות בשבי חמאס ברצועה קיימו אמש מסיבת עיתונאים ואמרו כי "העדויות של אלו שחזרו משבי החמאס, לא משאירות מקום לספק - אין לאחיות שלנו זמן. הן בסכנת חיים מיידית וצריך להחזיר אותן מיד".

דודתו של איתן יהלומי בן ה-12, ששוחרר במסגרת עסקת החטופים, סיפרה בריאיון ל-BFM הצרפתי כי "חמאס הכריח את איתן לצפות בסרטוני הזוועה מהטבח ב-7 באוקטובר". עוד סיפרה כהן כי מחבלי חמאס היו מאיימים על הילדים בנשקם כשהם בכו. לדבריה, כשאיתן הגיע לעזה, הכו אותו גם אזרחים עזתים. עוד סיפרה כי הוא שהה לעיתים לבדו, ולעיתים עם אחרים.

תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה גם היא, סיפר לרשת CNN האמריקנית כי אמילי מתקשרת איתו רק בלחישות כששאל אותה מדוע  היא אמרה לו "אוסקוט" (שקט - בערבית) זו המילה שהיא למדה בשבי.

 

 

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד