כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
היהודים הוכו בכבלי חשמל

עדות מטורפת: "נתנו לי נייר טואלט, הרטבתי ואכלתי"

"הם נתנו לי קצת נייר טואלט בכל פעם, ולא השתמשתי בו - שמתי אותו בכיס שלי. הצמדתי לקירות את הנייר ששמרתי - עד שהוא נרטב. אחר כך הכנסתי אותו לפה ואכלתי אותו - וככה הקיבה שלי לא הייתה ריקה", כך תיאר אזרח פיליפיני שנחטף לעזה | אזרח תאילנדי תיאר כי ליהודים היה אכזרי יותר וכי ראה שהוכו בכבלי חשמל

עדות מטורפת: "נתנו לי נייר טואלט, הרטבתי ואכלתי"
אילוסטרציה צילום: pexels

לא רק המשוחררים הישראליים מדברים, גם אלה הזרים. שתי עדויות פורסמו בשעות האחרונות מפיהם של שני עובדים זרים בישראל ממוצא תאילנדי ופיליפיני ששהו בשבי החמאס. גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו בן ה-32, אזרח פיליפיני ששוחרר ביום שישי האחרון משבי חמאס, סיפר בריאיון ל-CBN Asia על תנאי השבי הקשים בידי חמאס לאחר שנחטף מקיבוץ ניר עוז, שם טיפל באמיתי בן צבי הי"ד בן ה-80 שנרצח ב-7 באוקטובר. 

ג'ימי מספר: "לפעמים לא הייתה אספקת גז בגלל המלחמה, אז קיבלתי חצי פיתה ליום. לא אכלתי את כולה בפעם אחת. בכל פעם שהבטן שלי קרקרה אכלתי קצת - אבל זה לא היה מספיק".

פאצ'קו תיאר עוד בראיון כי "המים היו מלוחים, אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאשרוד כי יש לי היסטוריה של בעיה בכליות. אם הייתי צריך ללכת לשירותים, נדרשתי לבקש מהמחבלים. הם נתנו לי קצת נייר טואלט בכל פעם, ולא השתמשתי בו - שמתי אותו בכיס שלי. זה נראה כאילו שהיינו 40 מטר מתחת לאדמה, ובגלל זה הקירות היו לחים. הצמדתי לקירות את הנייר ששמרתי - עד שהוא נרטב. אחר כך הכנסתי אותו לפה ואכלתי אותו - וככה הקיבה שלי לא הייתה ריקה", תיאר.

צילום מסך מתוך הראיון ב-CBN Asia.

תחילה תיאר את רגעי האימה שעבר בעת פשיטת המחבלים על הקיבוץ, כיצד נחטף מה עבר בשבי ועד ששוחרר לחופשי מציפורני הרשע. "שמעתי קולות ירי בבתים הסמוכים. השארתי הודעה בטלפון לאשתי, אמרתי לה 'תדאגי לילדים שלנו, את הכסף שהרווחתי בעבודה בישראל תשמרי לעתיד שלהם'". לג'ימי אישה ושלושה ילדים.

ג'ימי סיפר עוד כי המטופל שלו אמיתי בן צבי אכן הספיק להגיע לממ"ד, אולם מחבלי חמאס פרצו לממ"ד ורצחו אותו ביריות כשהוא שוכב על המיטה. "ראיתי איך הם רצחו את המעסיק שלי - מבלי שהייתה לו יכולת להגן על עצמו", אמר פאצ'קו בראיון ל-CBN Asia שציטוטים ממנו הובאו באתר ynet. "הם אמרו שאני חייל, בזמן שכיוונו נשקים לראש שלי. אחד מהמחבלים ירה מנשק אוטומטי ליד האוזן שלי, עד שנגמרו הכדורים. אחרי שהוא סיים, שמעתי רעש כמו במטוס". ג'ימי שהתחבא מאחורי המיטה של המעסיק שלו נחטף לעזה. 

בראיון הוא מספר כי בשבועיים הראשונים לחטיפה הוא הוחזק בתא אותו הוא מתאר למראיין, "ממש תא של כלא, לא יכולתי לעשות בפנים כלום. הרגשתי שאני משתגע. כל הזמן תהיתי 'למה הביאו אותי לכאן? לא עשיתי שום דבר רע'. בתוך התא היה לי שירותים. שמתי מזרן על הרצפה". כעבור שבועיים מאז נחטף, ג'ימי מספר כי הועבר למנהרות אחרות יחד עם חטופים רבים נוספים, בהם תושבי עוטף עזה ולדבריו, "המחבלים נתנו לנו לנקות במנהרה שבעה חדרי שירותים, שהיו מסריחים".

עוד סיפר האזרח הפליפיני כי שאב כוחות כדי לשרוד רק בשביל ילדיו המחכים לו בבית. "בגלל זה אכלתי את נייר הטואלט, בשבילם, הייתי צריך לשרוד. אמרתי לאלוהים 'בגיל 12 אבא שלי עזב אותי, אל תעשה את זה גם להם, תן לי לחיות. אני מוכן להישאר כאן אפילו עשר שנים, רק תן לי לחיות'", מלמל.

על הרגע שבו נודע לו שהוא משתחרר מהשבי, סיפר ג'ימי: "אמרו לי שמעבירים אותי למנהרה אחרת. לקחתי את הדברים שלי, שקית פלסטיק שבתוכה מברשת שיניים, חולצה אחת ומכנסיים קצרים - זה כל מה שהחמאס נתן לנו, את זה לבשנו כשרצינו להחליף בגדים. אחרי שלקחתי את השקית, המחבלים אמרו לי לקחת את המזרן והכרית שלי. למחרת אמרו לי ולשאר החטופים שהיו איתי לזרוק את הכריות והמזרנים. עשינו את מה שהם אמרו, ואז נדרשנו לנקות את המנהרה שהיינו בה. אחרי שסיימנו לנקות, המחבלים אמרו שיותר מאוחר נצא להליכה".

כאשר יצא לחופשי וראה את כיפת השמים, מספר ג'ימי, "התחלתי לבכות כשיצאנו מהמנהרה. ראיתי אור שמש, נשמתי אוויר. ירדתי על הברכיים והודיתי לאלוהים", אמר. הוא סיפר כי לתחושתו הוא התחזק נפשית לאחר החוויה הקשה שעבר. "אני חושב שאני בסדר בזכות אלוהים והילדים שלי. התבגרתי, נהייתי חזק יותר. אני מודה לכל מי שהתפלל עבורי", סיכם.

לפי הדיווח ב-ynet, עידו וגלעד בן צבי, בניו של אמיתי הי"ד הגיעו לבית החולים אסף הרופא כדי לפגוש את ג'ימי שכאמור היה המטפל הצמוד של אביהם. ג'ימי סיפר להם על רגעיו האחרונים של אביהם בטרם נרצח והעביר להם מסר מצמרר ממנו: "אבא אמר לי להגיד לכם שהוא אוהב אתכם, וצעק לי 'לך, תברח, תציל את עצמך".

"פעם אחת נתנו להתקלח"

העיתונאי גלעד שלמור הביא ב'חדשות 12', את עדותו של אזרח תאילנדי שאותה מסר בפני צה"ל וגורמים ברשות האוכלוסין על מה שעבר בשבי. הוא סיפר כי היחס כלפי החטופים הישראליים שאיתם שהה היה קשה יותר מהיחס לזרים, הוא אמר כי לעיתים הכו אותם, גם בכבלי חשמל.

אותו תאילנדי מתאר: "המתחם שהיינו בו היה גדול למדי. הייתי הולך שם הלוך-חזור, ספרתי צעדים כדי להעביר את הזמן", סיפר. "מדי פעם היו מכניסים אותנו לתא קטן יותר, כמו צינוק. אכלנו מעט, פיתה אחת ביום. היו לפעמים קופסאות טונה שחלקנו ארבעה, לפעמים הייתה חתיכת גבינה. פעם אחת נתנו להתקלח".

עוד סיפר: "הייתי עם ישראלים, והיו שומרים כל הזמן. כלפי היהודים שהיו איתי היה יחס קשה יותר, לעיתים הרביצו להם בכבלי חשמל".

19 בעלי אזרחות תאילנדית שנחטפו ב-7 באוקטובר מקיבוצי עוטף עזה בהן עבדו למחייתם שוחררו מתחילת השבוע. שניים מהם, פאטאיאנוט טונסאקרי ואוואט סוריאסי, שוחררו ביום שלישי. 13 אזרחי תאילנד עדיין מוחזקים בשבי חמאס, כך לפי שגרירות תאילנד בישראל.

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל תאילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד