לא מפתיע: הרשת החברתית שמובילה בפרסום מידע אנטישמי ואלים
רוב התוכן שדווח פורסם ברשת איקס (56%, 19,240 פריטים), בפייסבוק (21%, 7,262 פריטים), באינסטגרם (13%, 4,520 פריטים) ובטיקטוק (8%, 2,862 פרטים) | 2% מהתוכן המדווח (478 קטעי וידאו) נמצא ביוטיוב
- קובי ברקת
- ט"ז כסלו התשפ"ד
במהלך החודש הראשון למלחמה (בין השביעי באוקטובר לשביעי בנובמבר, 2023), נטרה ודיווחה התנועה למאבק באנטישמיות ברשת על 34,182 פרטים אנטישמיים (בהתאם להגדרת העבודה של 'אנטישמיות' של IHRA), אנטי ישראליים, פרו חמאס, אלימים, לרבות מידע כוזב אודות המלחמה.
התוכן האמור נוטר בתשע פלטפורמות חברתיות שונות: איקס (לשעבר טוויטר), אינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק, טיקטוק, טלגרם, VKontakte, רדיט ולינקדאין. רוב התוכן שדווח פורסם ברשת איקס (56%, 19,240 פריטים), בפייסבוק (21%, 7,262 פריטים), באינסטגרם (13%, 4,520 פריטים) ובטיקטוק (8%, 2,862 פרטים). 2% מהתוכן המדווח (478 קטעי וידאו) נמצא ביוטיוב. התוכן דווח ב-8 שפות, מרביתו באנגלית (47%), רוסית (27%), צרפתית (12%) וערבית (9.5%). תוכן בטורקית, פולנית, סרבית וגרמנית היווה 4.5% מסך כל התכנים שדווחו. כמות התכנים האנטישמיים שנוטרו ודווחו על ידי התנועה לרשתות החברתיות מאז תחילת המלחמה (בין ה-7.10.2023-7.11.2023, הינה פי שלוש לעומת כמות התכנים שנוטרו ודווחו בתקופה המקבילה אשתקד.
שיעור ההסרה הממוצע של תוכן אנטישמי שדווח על ידי התנועה במהלך החודש הראשון של המלחמה ברשתות השונות הוא 26%. אחוזי ההסרה הגבוהים ביותר נרשמו בפייסבוק (35%), ברשת X (כ-28%), באינסטגרם (27%), ביוטיוב (27%) ובטיקטוק (24%). מאחר והתנועה מוכרת באופן רשמי כמקור אמין בכל הקשור לניטור ודיווח על תכנים ('Trusted Flaggers') על ידי איקס, טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, פייסבוק, ויוטיוב, באפשרותה לדווח באופן ישיר על תכנים המפרים את כללי קהילות חברתית אלו. בעקבות כך, דיווחים המוגשים על ידי התנועה מקבלים מענה מהיר, ואחוזי ההסרה של התכנים המדווחים ישירות על ידי העמותה גבוהים יותר בהשוואה לדיווחי משתמשי הרשת.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות