כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חמור ממה שחשבו

מתקפת הסייבר: דלף מידע ממערכות בית החולים

בית החולים זיו, הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הודיעו כי אירוע מתקפת הסייבר בבית החולים שהתרחש ביום שני חמור ממה שחשבו עד כה. ההאקרים הצליחו לגנוב מסמכים ומידע ממחשבי בית החולים | הפעילות במרכז הרפואי נמשכת כרגיל

ביה"ח זיו בצפת
ביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בהמשך לאירוע הסייבר במרכז הרפואי זיו, עליו דווח בצהריי יום שני, מטעם המרכז הרפואי זיו בצפת והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מעדכנים כי צוותי מחשוב ומומחי סייבר עובדים כל העת כדי לחקור את האירוע ולחזק את ההגנות. עם זאת יש אינדיקציות שדלף מידע ממערכות בית החולים.

ברשות מציינים שבכל מקרה לא היתה ואין הפרעה לפעילות המרכז הרפואי אשר ממשיך להעניק טיפול כרגיל.

הרשות להגנת הפרטיות מבקשת להדגיש כי חל איסור פלילי לעשות שימוש / העברה / הפצה של מידע אישי שדלף. הרשות מבהירה כי לא תהסס להפעיל סמכויותיה הפליליות כנגד מי שיפעל כאמור.

הרשות להגנת הפרטיות שחברה למרכז הרפואי מבקשת לעדכן את ציבור המטופלים שטופל במרכז הרפואי זיו, לגלות משנה זהירות בכל הנוגע לקבלת הודעות בפלטפורמות השונות הנחזות להיות מטעם בית החולים ולא לפתוח הודעות חשודות או ללחוץ על קישורים המצורפים להן. 

במסגרת הטיפול באירוע וכדי לשמור על פרטיות האנשים, פנה מערך הסייבר הלאומי למחלקת הסייבר בפרקליטות בבקשה שתפנה לבית משפט לטובת הוצאת צו איסור פרסום. בהתאם, ניתן צו איסור פרסום רחב וצו להסרה ביחס לתוכן ומידע אישי ורפואי שדלף כתוצאה מהאירוע. כמו כן מחלקת הסייבר בפרקליטות פועלת להסיר את המידע האישי שדלף לרשת.

פריצת סייבר מתקפת סייבר הרשות להגנת הפרטיות בית החולים זיו מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד