כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"תחי אמא הודו"

41 עובדים חולצו ממנהרה שהתמוטטה לאחר 17 ימים

כל 41 העובדים שנתקעו במנהרה בהודו, חולצו מהמנהרה שהתמוטטה לאחר 17 ימים. העובדים שרדו עם מזון וחמצן שסופקו דרך צינורות פלדה במשך יותר משבועיים. המונים הניפו כרזות עם הכיתוב "תחי אמא הודו" בזמן החילוץ

41 עובדים חולצו ממנהרה שהתמוטטה לאחר 17 ימים
אילוסטרציה צילום: unsplash

כל 41 העובדים חולצו ממנהרה בהודו לאחר שהיו לכודים בה במשך יותר משבועיים. העובדים נתקעו במנהרה ב-12 בנובמבר, כאשר מפולת גרמה לחלק מהמנהרה באורך 2.8 קילומטרים שהם בנו במדינת אוטרהאנד לקרוס כ-200 מטר מהכניסה. הם שרדו עם מזון וחמצן שסופקו דרך צינורות פלדה צרים במשך 17 ימים.

המונים הניפו כרזות עם הכיתוב "תחי אמא הודו", ושיגרו זיקוקים כשהעובדים נשלפו החוצה דרך מעבר העשוי מצינורות, את הצינורות דחפו פנימה מחלצים דרך עפר וסלעים.

העובדים עברו בדיקות רפואיות במחנה רפואי זמני שהוקם בתוך המנהרה ברוחב 13 מטר. כשהעובד הראשון נשלף, פושקר סינג דאמי, הפקיד הבכיר במדינת אוטראקהאנד בהודו, העניק לו זר ותלה אותו על צווארו, תוך שמצילים, פקידים וקרובי משפחה מריעים.

ניטין גדקרי, שר התחבורה והכבישים המהירים, אמר כי "הוקל לי ואני מאושר לחלוטין" לאחר שכולם חולצו מהמנהרה לאחר 17 ימים. "אני שמח מאוד שכל 41 העובדים הלכודים יצאו וחייהם ניצלו", אמר.

מר גדקרי הוסיף כי "זה היה מאמץ מתואם היטב של סוכנויות רבות, שסימן את אחת מפעולות ההצלה המשמעותיות ביותר בשנים האחרונות".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שיבח את "האומץ והסבלנות" של העובדים הלכודים ושל אלה שסייעו בחילוץ.

הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד