כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
בעקבות המלחמה

ביטולי הטיסות הרבים השפיעו דרמטית על שינועי טיסות המטען

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם מכרז למתן רשת ביטחון כלכלית להוספת טיסות מטען, במסגרת הערכות לגידול בסחר דרך האוויר בחודשים הקרובים, טרם חזרת חברות התעופה הזרות לכמות הטיסות טרם פרוץ המלחמה

ביטולי הטיסות הרבים השפיעו דרמטית על שינועי טיסות המטען
עובדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מדי יום בשבועות האחרונים משונעות לישראל וממנה, כ-760 טון סחורות, מהן כ-60% יבוא וכ-40% יצוא. בתוך כך ציוד רפואי, רכיבים אלקטרוניים, ציוד צבאי ויבוא תעשייתי. הטסת מטענים דרך האוויר מהווה כ-1% מתנועת הסחר לישראל וממנה, בעוד מרבית הסחר – 99% מתבצע באוניות דרך הים.

עד פרוץ המלחמה, כ-50% מהמטען האווירי לישראל וממנה היה משונע בטיסות נוסעים וכ-50% בטיסות מטען. מאז ה-7.10.23, נוכח ביטול טיסות נוסעים רבות לישראל וממנה, רוב השינוע האווירי (כ-75%) נעשה באמצעות מטוסי מטען והשאר (כ-25%) בטיסות נוסעים.

בימים אלו נערך משרד הכלכלה והתעשייה למעבר לשגרת חירום, גם בתחום הסחר האווירי ומפרסם היום מכרז שנועד להעניק רשת ביטחון כלכלית לחברות תעופה. במסגרת המכרז, החברות הזוכות, יפעילו טיסות ליעדים נבחרים (באירופה, אסיה וארה"ב) בהתאם לדרישות המשרד, ובהתאם לצורך, כדי להבטיח העברת מטענים באופן מלא ורציף בהתאם לתנאים המשתנים בעת הזו. 

במסגרת המתווה, שהופעל לראשונה ע"י משרד הכלכלה והתעשייה לתקופה מוגבלת במהלך הקורונה, החברות שיפעילו טיסות מטען ישירות לאותם יעדים, ייבחרו במכרז שיתבסס, בין היתר, על ההכנסה המבוקשת ע"י חברת התעופה, וזאת כדי למנוע עליית מחירים עבור היבואנים והיצואנים המשתמשים בשרותי הקו.

 

שיבוש טיסות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד