כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
ניסו להימלט

חמישה פיראטים נעצרו על ידי ארה"ב: ניסו להשתלט על מיכלית בבעלות ישראלי

חיל הים האמריקני שחרר מכלית בבעלות ישראלי מול חופי תימן שנתפסה על ידי חמישה פיראטים. המקרה הוא המשך לתקיפות ימיות אחרות בימים האחרונים הקשורות למלחמת ישראל-חמאס

חמישה פיראטים נעצרו על ידי ארה"ב: ניסו להשתלט על מיכלית בבעלות ישראלי
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

ספינה של חיל הים האמריקני הגיבה ביום ראשון לקריאת מצוקה ממכלית הקשורה לישראלי מול חופי תימן ביום ראשון, חמישה פיראטים ירו לעברה וניסו לחטוף את הצוות, כך דיווחה רשת פוקס ניוז'. ספינת המלחמה USS Mason, סייעה אתמול בחילוצה של המכלית בבעלות ישראלית.

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הודיע כי שוגרו הלילה (בין ראשון לשני) מאזור שבשליטת החות'ים בתימן שני טילים בליסטיים לעבר ספינת המלחמה USS Mason, שסייעה אתמול בחילוצה של המכלית בבעלות ישראלית Central Park הנושאת את דגל ליבריה. שני הטילים נפלו בטווח קצר בים ולא נגרם נזק או נפגעים.

אנשי חיל הים האמריקני ממשחתת USS מייסון, שמפטרלים בים התיכון, נענו לקריאת המצוקה מהמכלית תחת דגל ליבריה, המיכלית נשאה מטען של חומצה זרחתית במפרץ עדן.

הספינה מנוהלת על ידי Zodiac Maritime, חברה בינלאומית לניהול ספינות מלונדון בבעלות קבוצת Zodiac של המיליארדר הישראלי אייל עופר.

דובר 'זודיאק' אמר לפוקס ניוז שהספינה פרסמה קריאת מצוקה בסביבות השעה 06:00 UTC ביום ראשון בבוקר, והצהירה שהיא מותקפת על ידי פיראטים חשודים בזמן שעברה את מסדרון המעבר הבינלאומי המומלץ כ-54 מיילים ימיים מחופי סומליה.

מקורות אמרו לפוקס ניוז כי חמישה חמושים תפסו את המכלית לאחר שעלו עליה מצד המכלית. הצוות נעל את עצמו בחדר ביטחון.

החמושים ניסו להכות את דלת החדר ומשלא הצליחו יצאו מהספינה ועשו את דרכם חזרה לחופי תימן.

אנשי חיל הים האמריקני רדפו אחריהם, וירו יריות אזהרה, הם נעצרו וכעת נחקרים על ידי הצבא האמריקני. החברה מסרה שהספינה בטוחה וכל הצוות והמטען לא נפגעו. 

המקרה הנוכחי מגיע על רקע מקרים של חטיפות ספינה והתנכלות לספינות ישראליות מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל.

ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}