כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
פצצות במשקל 900 קילו

דיווח: ישראל מנהלת משא ומתן למרות הידיעה היכן בני הערובה

בבריטניה מדווחים כי למרות שישראל יודעת היכן מוחזקים בני הערובה, היא לא יכולה לחלץ אותם מבלי לגרום לאבדות רבות בקרב אזרחים, ולכן נאלצת להסכים לעסקה עם חמאס

דיווח: ישראל מנהלת משא ומתן למרות הידיעה היכן בני הערובה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מקורות ישראלים אמרו אמש (ראשון) כי המודיעין הישראלי יודע היכן מוחזקים רבים מהחטופים בעזה, אך אין לישראל יכולת לחלצם מציפורני חמאס מבלי להסתכן במספר רב של הרוגים בקרב האוכלוסייה הפלסטינית, כך דיווח ה'דיילי אקספרס'.

לפי הערכות, החטופים מוחזקים במגוון מקומות. "מתקנים כמו בתי חולים ועד בנייני דירות", אמר מקור לעיתון הבריטי, והוסיף: "מקומות רבים מוגנים בכבדות ואף ממולכדים, במטרה לגרום לנפגעים רבים ככל האפשר אם יהיה ניסיון חילוץ".

"לחמאס לא אכפת שפלסטינים חפים מפשע ימותו" הבהיר אותו מקור.

ה'ניו יורק טיימס' סיקר את עוצמת ההפגזות של חיל האוויר על עזה וכתב כי ישראל משתמשת בפצצות במשקל 2,000 פאונד (900 קילו) מתוצרת ארה"ב שיכולות לשטח מגדל דירות. הפצצות בהן נעשה שימוש בעזה, גדולות יותר ממה שארה"ב השתמשה בעת שנלחמה בדאעש בערים כמו מוסול ורקה. יותר מ-60,000 מבנים נפגעו או נהרסו ברצועת עזה, כך עולה מניתוח דרך לוויינים, כולל כמחצית מהמבנים בצפון עזה.

בשבועיים הראשונים של המלחמה, כ-90% מהתחמושת שישראל הטילה בעזה היו פצצות מונחות לוויין במשקל של 1,000 עד 2,000 פאונד (450 עד 900 קילו), כך לפי גורם בכיר בצבא ארה"ב ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס'.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד