כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
טוען לאפליה דתית

בית חולים השעה רופא יהודי בגלל פוסטים נגד חמאס, עכשיו הוא תובע

בית חולים בניו יורק השעה רופא בגלל פוסטים נגד חמאס, הרופא תובע את בית החולים. את התביעה הגיש ד"ר בנג'מין ניל, שהמעבדה שלו בבית חולים עורכת מחקר על סרטן. ד"ר ניל הוא אחד משני רופאים שבית החולים השעה עבור פרסומים מקוונים מאז החלה המלחמה בחודש שעבר

בית חולים השעה רופא יהודי בגלל פוסטים נגד חמאס, עכשיו הוא תובע
אילוסטרציה צילום: unsplash

רופא יהודי בכיר תובע את בית החולים NYU Langone Health בניו ורק לאחר שפוטר מתפקיד מנהל מחלקת הסרטן שלה בשל פרסומים שלו ברשתות החברתיות על מלחמת ישראל-חמאס.

את התביעה הגיש ד"ר בנג'מין ניל, ביולוג סרטן שהמעבדה שלו בבית חולים עורכת מחקר על סרטן, וטיפולים בלוקמיה. לפני שהוא פוטר, ד"ר ניל פרסם מגוון קריקטורות פוליטיות נגד חמאס, כולל לכאורה שתיים עם קריקטורות פוגעניות נגד ערבים, ופרסם בטוויטר פרסומים המטילים ספק בהיקף מניין ההרוגים בעזה ממסע ההפצצות הבלתי פוסק של ישראל.

הוא רחוק מלהיות האדם הראשון שאיבד את עבודתו בשל תגובות פומביות לתקיפה של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל, או לתקיפות האוויריות והפלישה של ישראל לעזה לאחר מכן. מספר עיתונאים איבדו מקומות עבודה בגלל פרסום פוסטים בעד ונגד, סטודנטים למשפטים שפרסמו הודעות תמיכה בחמאס בוטלו הצעות עבודה.

גם רופאים רבים איבדו את מקום עבודתם או הושעו בגלל הצהרות על המלחמה. בבית החולים ג'ונס הופקינס, קרדיולוג ילדים הוצא לחופשה לאחר שהואשם כי כינה פלסטינים "בעלי חיים צמאי דם מושחתים מוסרית" בפרסומים באינטרנט, מאוחר יותר הוא כתב לעמיתיו התנצלות על מה שלדבריו היה "הודעות מצערות ופוגעות", כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

ד"ר ניל הוא אחד משני רופאים שבית החולים השעה עבור פרסומים מקוונים מאז החלה המלחמה בחודש שעבר. הראשון, ד"ר זקי מסעוד, לאחר שהואשם בפרסום הודעת תמיכה בחמאס באינסטגרם.

התביעה של ד"ר ניל, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט העליון במנהטן, טוענת כי בית החולים חשש מתגובת נגד לאחר שפיטר את ד"ר מסעוד ולכן החליט לפטר גם את ד"ר ניל - ב"תוכנית לא שקולה להעמיד פנים של שיוויון".

ד"ר ניל טוען שסגן נשיא בכיר בבית החולים אמר לו שהפוסטים שלו באינטרנט "מקשים" להצדיק פיטורי אחרים, כמו ד"ר מסעוד. "ד"ר ניל למעשה קורבן", נטען בתביעה.

התביעה של ד"ר ניל טוענת שתמיכה בישראל היא מרכיב בזהותו היהודית. ההחלטה של בית החולים להעניש אותו על הפוסטים שלו באינטרנט עולה כדי אפליה דתית, נטען בתביעה.

חמאס עזה ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}