אלו האגפים הממשלתים בהם תקבלו את השירות הטוב ביותר
מהשוואת שביעות הרצון הכללית בכלל היחידות הנמדדות עולה ששביעות הרצון הגבוהה ביותר בשנת 2022 נמצאה במשרד לשירותי דת, ברשות לזכויות ניצולי השואה (ציון 77), ברשות התאגידים במשרד המשפטים (ציון 74), ברישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים (ציון 73) ובמשרד העלייה והקליטה
- קובי ברקת
- י"ג כסלו התשפ"ד
היום (ראשון) פורסם דוח מדידת איכות השירות הממשלתי לציבור לשנת 2022, של היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור, במערך הדיגיטל הלאומי.
אחד מממצאי המדידה עולה כי לראשונה מאז הירידה שהייתה בשנת 2020 בעת התפרצות מגפת הקורונה בישראל בשנת 2022 נצפתה עלייה קלה במדד איכות השירות של הממשלה.
מהשוואת שביעות הרצון הכללית בכלל היחידות הנמדדות עולה ששביעות הרצון הגבוהה ביותר בשנת 2022 נמצאה במשרד לשירותי דת, ברשות לזכויות ניצולי השואה (ציון 77), ברשות התאגידים במשרד המשפטים (ציון 74), ברישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים (ציון 73) ובמשרד העלייה והקליטה.
הדוח השנתי של היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור מציג את סיכום הממצאים של מדידת איכות השירות בגופים השונים במהלך שנת 2022. פרסום ממצאי המדידה הוא חלק ממהלך נרחב יותר של שיתוף הציבור בפעילות הממשלה.
היחידה לשיפור השירות הממשלתי במערך הדיגיטל הלאומי פועלת בכמה מישורים: קביעת סטנדרטים לשירות והטמעת מדיניות "האזרח במרכז" , הסדרת אגפי שירות במשרדי הממשלה והכשרת בעלי התפקידים , מתוך הבנה כי מקצוענות בשירות תאפשר מתן שירות איכותי יותר לציבור והנגשת מידע לציבור, באמצעות מוקד המענה הממשלתי המרכזי 1299, המשמש נקודת גישה מרכזית לציבור למידע כללי על גופי הממשלה ועל השירותים הניתנים בהם ובאמצעות מדידת איכות השירות הממשלתי.
לדברי שירה לב-עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי: "מתוצאות דוח מדידת איכות השירות הממשלתי לציבור 2022 עולה כי יש התאוששות קלה ברמת שביעות הרצון של מקבלי השירות מהשירות הממשלתי, אך רמת שביעות הרצון מהשירות הממשלתי עדיין אינה משביעת רצון ומחייבת אותנו להמשיך להתקדם ולהשתפר, ליזום תוכניות ורעיונות חדשים ולאפשר שירות דיגיטלי, נגיש ומותאם אישית לכלל אזרחי מדינת ישראל ותושביה על גווניהם וצורכיהם הייחודיים
לדברי איתן פסח, מנהל היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור, במערך הדיגיטל הלאומי: "בשנת 2022 עדיין הושפעה במידה מסוימת ממגפת הקורונה, אך ניתן לראות שהשירות הממשלתי הצליח להתמודד עם אתגרי המגפה ועם השפעותיה הממושכות. שלא כשנתיים הקודמות, בשנה זו חלה עלייה באיכות השירות הממשלתי, ועם זאת עדיין צריך להשקיע במידה רבה בשיפור מתן השירות כדי לעמוד בציפיות האזרחים לקבלת שירות איכותי".
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות