ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עדכונים שוטפים

בישראל נערכים לקבלת החטופים הראשונים - כך זה יקרה | חוסל מפקד בכיר בחמאס

13 ישראלים שנחטפו לעזה ב-07/10 ישובו מחר לישראל, במסגרת השלב הראשון של עסקת החטופים | ההפוגה, שתימשך לכל הפחות 4 ימים, תחל בשעה 07:00 בבוקר | כך יתממש תהליך השחרור | צה"ל ושב"כ חיסלו את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס | כל העדכונים

בישראל נערכים לקבלת החטופים הראשונים - כך זה יקרה | חוסל מפקד בכיר בחמאס
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

בישראל נערכים לשלב הראשון של עסקת החטופים שתחל מחר בבוקר: בשעה 07:00 בדיוק תיכנס לתקופה הפסקת האש הזמנית שתימשך לפחות ארבעה ימים, בסיומה ישוב צה"ל להיחלם בעוצמה נגד חמאס. "זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, ויווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות", אמר היום שר הביטחון בשייטת 13. בשעה 16:00 צפויים להשתחרר 13 החטופים ולשוב לישראל ששמם כבר הועבר לישראל. כשעתיים לאחר ישוחררו 39 מחבלים פלסטינים.

במהלך ארבעת ימי ההפוגה הראשונים ישוחררו משבי חמאס 50 חטופים ישראל ולאחר מכן יוכל הארגון לשחרר עשרה נוספים בכל יום - בתמורה לעוד יממה של הפוגה. בסך הכל יכולה להגיע ההפוגה לעשרה ימים. ישראל התחייבה לשחרר 150 פלסטינים - נערים ונשים וחמאס התחייב להעביר לידי ישראל בכל יום את רשימת החטופים שישוחררו למחרת.

מיד לאחר שייכנסו החטופים הראשונים לשטח ישראל, יפגשו בהם סגן קצין רפואה ראשי ורופאים צבאיים. בהמשך הם יגיעו לבסיס חצרים שם ייבדקו וישוחחו לראשונה עם בני משפחתם. לאחר מכן ימשיכו החטופים לחמישה בתי חולים ברחבי הארץ וישהו במתחמים מיוחדים שהוקצו עבורם.

בתוך כך, צה"ל בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ חיסל באמצעות מטוסי קרב, את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון. לפי צה"ל, עמר אבו ג'אללה היה בכיר בכוח הימי, ומעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחותינו.

כל העדכונים:

00:15 - מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה שהושלמה, תקפו הכוחות והשמידו עמדות שיגור אשר מהן בוצע ירי לעבר שטח הארץ בימים האחרונים ואתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, בשעות אחר הצהריים זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

תקיפת עמדות ואתרים צבאיים של חיזבאללה // דובר צה\"ל

23:56 - דיווח: איל ההון אילון מאסק צפוי להגיע לישראל בשבוע הבא ולבקר בעוטף עזה. האיש העשיר בעולם עתיד להיפגש עם נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה נתניהו.

23:38 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כעת בדיון ביטחוני עם חברי קבינט המלחמה, בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בקריה // רועי אברהם, לע\"מ
וידאו: רועי אברהם / לע"מ

22:49 - ישראל לא יודעת להגיד גם הערב בוודאות אם שלושה עשר החטופים מחר יעברו בדבוקה אחת. ההערכה היא שכן, אך לא יודעים זאת בוודאות. בישראל נערכים לכל האפשרויות מבחינת מצב החטופים. זה אומר שנערכים לכל הפרוצדורות הרפואיות. >> לפרטים נוספים על העסקה

22:47 - דיווח: חמאס ישחרר 23 פועלים תאילנדים - ללא כל תמורה.

22:07 -9 שעות להפסקת האש: צה"ל ושב"כ מודיעים על חיסולו של מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס, עמר אבו ג'אללה, באמצעות תקיפה של מטוסי קרב. >> התיעוד המלא 

21:59 - דובר צה"ל סא"ל ריצ'רד הכט אמר לכתבים הזרים שהיום זה "עסקים כרגיל", והוסיף. שבשל האפשרות להפסקת הפעולות בקרוב, הן עלולות, בינתיים, "אפילו להתעצם".

21:47 - השר גדעון סער אמר במפגש זום שקיים כי "המלחמה תימשך גם לאחר ביצוע עסקת החטופים. אין שום כוונה לעצור את המלחמה לפני מיטוט חמאס, אין אפשרות לסיים את המלחמה כשחמאס בשלטון ואין אפשרות לסיים את המלחמה כשלחמאס יש יכולת לאיים על ישראל. זה בהחלטת הקבינט ואנחנו נעמוד על כך".

21:30 - אזעקה במשגב עם.

21:21 - ברט מקגורק, מתאם הבית הלבן למזרח התיכון וצפון אפריקה: "אם חמאס רוצה שההפסקה הזו תימשך, הוא צריך למצוא בני ערובה נוספים. זה לא היה לפני שבועיים-שלושה. וזה בגלל שחמאס נמצא בלחץ. בנינו את העסקה הזו בצורה שתמריץ את השחרור של כל בני הערובה. אנחנו מקווים שזה יימשך ועוד בני ערובה יחזרו הביתה".

21:02 - הנשיא ביידן שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו וביקש שישראל תפעל לרגיעה גם בגזרה הצפונית במהלך ימי הפוגת האש, כך מאשרים מספר מקורות המעורים היטב בפרטי השיחה. ישראל לא התחייבה לכך.

20:53 - לקראת הפוגת האש מחר: החלה הערכת המצב של שרי קבינט המלחמה.

20:26 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "הכוחות ישארו בקו הפסקת האש שנמצא בתוך רצועת עזה ויוכלו לנוע שם". עוד הוא אומר: "מיפינו את בית החולים שיפא, נשמיד את המנהרות בו. כל תשתיות הטרור יושמדו".

20:24 - דובר צה"ל הגרי: "חמאס ינסה לנצל את ימי העסקה להפצת פחד, דיסאינפורמציה וטרור פסיכולוגי. המתווה הוא לא סוף התהליך אלא תחילתו". עוד הוסיף דובר צה"ל: "לפנינו אויב אכזר. מצפים לנו ימים של שמחה מהולה בעצב". 

20:22 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "ההודעות נמסרו למשפחות החטופים ברגישות עם הסתייגות". עוד ביקש הגרי: "חמאס מתמחה בטרור פסיכולוגי, אל תפיצו שמועות, אנחנו נדווח רק כשהפרטים יאומתו".

20:20 - שעות לפני הפסקת האש: תקיפות בח'אן יונס ובאזור רפיח. תקיפות גם במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון עזה ובנציראת שבמרכז הרצועה.

19:32 - שר הביטחון גלנט בביקור בשייטת 13: "זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, וייווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות".

19:28 - משרד הבריאות בשליטת חמאס בעזה: יותר מ-14,854 נהרגו בתקיפות ישראליות.

19:00 - צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פועל בימים אלה בפאתי ג'באליה. במהלך הפשיטה, איתרו הלוחמים שישה פירי מנהרות טרור, אחד מהם בתוך מסגד. >> לדיווח המלא והתיעודים

חטופים צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד