ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עדכונים שוטפים

הפסקת האש תחל מחר ב-07:00 בבוקר | החטופים הראשונים ישוחררו ב-16:00

אחרי העיכוב המפתיע, קטאר הודיעה כי מחר בשעה 07:00 בבוקר תיכנס לתקופה הפוגת האש למשך ארבעה ימים, הישראלים הראשונים ישוחררו בשעה 16:00 | חיל האוויר תקף תשתיות ואתרים לשיגור רקטות של חיזבאללה בשטח לבנון - וזאת בתגובה לשיגורים לעבר ישראל | כל העדכונים 

הפסקת האש תחל מחר ב-07:00 בבוקר | החטופים הראשונים ישוחררו ב-16:00
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

הפוגת האש בין ישראל לחמאס תחל בשעה 07:00 בבוקר, כך הודיע משרד החוץ של קטאר. לפי דובר המשרד, קטאר קיבלה את רשימת החטופים שישוחררו בפעימה הראשונה, מחר ב-16:00. הפסקת האש להימשך ארבעה ימים. "שואפים שהעסקה הזו תוביל להפוגה קבועה", נאמר בהודעת משרד החוץ.

כל העדכונים:

22:49 - ישראל לא יודעת להגיד גם הערב בוודאות אם שלושה עשר החטופים מחר יעברו בדבוקה אחת. ההערכה היא שכן, אך לא יודעים זאת בוודאות. בישראל נערכים לכל האפשרויות מבחינת מצב החטופים. זה אומר שנערכים לכל הפרוצדורות הרפואיות. >> לפרטים נוספים על העסקה

22:47 - דיווח: חמאס ישחרר 23 פועלים תאילנדים - ללא כל תמורה.

22:07 -9 שעות להפסקת האש: צה"ל ושב"כ מודיעים על חיסולו של מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס, עמר אבו ג'אללה, באמצעות תקיפה של מטוסי קרב. >> התיעוד המלא 

21:59 - דובר צה"ל סא"ל ריצ'רד הכט אמר לכתבים הזרים שהיום זה "עסקים כרגיל", והוסיף. שבשל האפשרות להפסקת הפעולות בקרוב, הן עלולות, בינתיים, "אפילו להתעצם".

21:47 - השר גדעון סער אמר במפגש זום שקיים כי "המלחמה תימשך גם לאחר ביצוע עסקת החטופים. אין שום כוונה לעצור את המלחמה לפני מיטוט חמאס, אין אפשרות לסיים את המלחמה כשחמאס בשלטון ואין אפשרות לסיים את המלחמה כשלחמאס יש יכולת לאיים על ישראל. זה בהחלטת הקבינט ואנחנו נעמוד על כך".

21:30 - אזעקה במשגב עם.

21:21 - ברט מקגורק, מתאם הבית הלבן למזרח התיכון וצפון אפריקה: "אם חמאס רוצה שההפסקה הזו תימשך, הוא צריך למצוא בני ערובה נוספים. זה לא היה לפני שבועיים-שלושה. וזה בגלל שחמאס נמצא בלחץ. בנינו את העסקה הזו בצורה שתמריץ את השחרור של כל בני הערובה. אנחנו מקווים שזה יימשך ועוד בני ערובה יחזרו הביתה".

21:02 - הנשיא ביידן שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו וביקש שישראל תפעל לרגיעה גם בגזרה הצפונית במהלך ימי הפוגת האש, כך מאשרים מספר מקורות המעורים היטב בפרטי השיחה. ישראל לא התחייבה לכך.

20:53 - לקראת הפוגת האש מחר: החלה הערכת המצב של שרי קבינט המלחמה.

20:26 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "הכוחות ישארו בקו הפסקת האש שנמצא בתוך רצועת עזה ויוכלו לנוע שם". עוד הוא אומר: "מיפינו את בית החולים שיפא, נשמיד את המנהרות בו. כל תשתיות הטרור יושמדו".

20:24 - דובר צה"ל הגרי: "חמאס ינסה לנצל את ימי העסקה להפצת פחד, דיסאינפורמציה וטרור פסיכולוגי. המתווה הוא לא סוף התהליך אלא תחילתו". עוד הוסיף דובר צה"ל: "לפנינו אויב אכזר. מצפים לנו ימים של שמחה מהולה בעצב". 

20:22 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "ההודעות נמסרו למשפחות החטופים ברגישות עם הסתייגות". עוד ביקש הגרי: "חמאס מתמחה בטרור פסיכולוגי, אל תפיצו שמועות, אנחנו נדווח רק כשהפרטים יאומתו".

20:20 - שעות לפני הפסקת האש: תקיפות בח'אן יונס ובאזור רפיח. תקיפות גם במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון עזה ובנציראת שבמרכז הרצועה.

19:32 - שר הביטחון גלנט בביקור בשייטת 13: "זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, וייווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות".

19:28 - משרד הבריאות בשליטת חמאס בעזה: יותר מ-14,854 נהרגו בתקיפות ישראליות.

19:00 - צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פועל בימים אלה בפאתי ג'באליה. במהלך הפשיטה, איתרו הלוחמים שישה פירי מנהרות טרור, אחד מהם בתוך מסגד. >> לדיווח המלא והתיעודים

18:58 - החלטה לא פשוטה ניצבה השבוע בפני גדולי האדמו"רים חברי המועצת החסידית לגבי אישור העסקה בשחרור חלק מהחטופים. 'בחדרי חרדים' חושף את ההתלבטות שהייתה והכרעת המועצת לפני ישיבת הממשלה הגורלית. >> לדיווח המלא

18:10 - בלבנון מדווחים על אזרח שנהרג ועוד חמישה פצועים מתקיפה ישראלית בעיירה עיתא א-שעב בדרום לבנון.

17:50 - הרוג מספר 86 שחיזבאללה הצהיר עליו מתחילת המלחמה.

16:45 - משפחות החטופים מעודכנות כעת האם יקיריהם כלולים ברשימת המשוחררים או לא.

16:40 - לשכת ראש הממשלה: "ישראל מאשרת שהתקבלה רשימת שמות ראשונית".

16:35 - מועצה אזורית גליל עליון: עקב חשש לירי טילים לשטחים פתוחים במרחב יפתח ובאזור צומת הגומא, אנא הימנעו מהגעה לאזור.

16:30 - הממונה לשבויים ונעדרים תא"ל גל הירש: "נשוחח עם המשפחות שלגבי שחרורן יש לנו מידע, ראשוני או ודאי. הם יעודכנו ע"י קציני הקשר. תהיה פנייה גם למשפחות של ילדים שלא ברשימה ובסופו של דבר כלל החטופים".

16:25 - הזרוע הצבאית של חמאס: "ננצור את האש החל ממחר ב-07:00 בבוקר ונשחרר 50 אסירים ציוניים במהלך ארבעת הימים".

16:05 - דובר משרד החוץ הקטאר: הפסקת האש תחל מחר ב-07:00 בבוקר.

16:00 - צוות הקרב של חטיבה 401 נלחם ב'עמק הגראדים' בפאתי ג'באליה וחשף תשתיות תת קרקעיות ואמצעי לחימה מתחת למיטות שינה של ילדים.

15:30 - מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואתרים לשיגור רקטות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאויש מרחוק וטנקים חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר ממנה ביצעו את הירי.

15:15 - נתניהו: "מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך".

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד