ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
משווקים בישראל

גרייט וול הסינית מחליפה את שמות המכוניות שלה

שמות של כמה דגמי מכוניות של יצרנית סינית שמשווקים באירופה החל משנה הבאה יקבלו שם חדש. חלק מהדגמים האלה גם משווקים בישראל • זאת בעקבות כך שהאירופאים חושבים שהשמות של המכוניות לא מתאימים

גרייט וול הסינית מחליפה את שמות המכוניות שלה
דגמי מותג ORA ישנו את השם. "פאנקי קאט" ישתנה ל-ORA 03 צילום: רוני נאק

יצרנית הרכב הסינית הענקית "גרייט וול" מכריזה על צעד חריג: לפי פרסומיה של גרייט וול היא תשנה את השמות של כמה דגמים של היצרנית שמשווקים באירופה החל משנה הבאה. חלק מהדגמים האלה גם משווקים בישראל זה מספר חודשים כך שמי שקנה את המכוניות האלה אולי יוכל להתהדר בהיותו יחיד סגולה, שעל הדלת האחורית של מכוניתו מוצמד שם נדיר. המכוניות עצמן כנראה כלל לא ישתנו וכל מה שישתנה הוא השם.

כך, לפי גרייט וול המכוניות של חברת הבת WEY והמכוניות של חברת הבת ORA יקבלו שמות דגם שיבוססו על מספרים ולא על שמות דגם.

אבל למה לתת שמות חדשים למכוניות? התשובה טמונה בהבדלים בין מזרח למערב: המכונית של אורה שמשווקת גם בישראל על ידי כלמוביל נקראת בסין "פאנקי קאט" כלומר "חתול מגניב" ובשם הזה היא גם שווקה באירופה עד כה. מכונית אחרת של היצרנית שכעת אינה משווקת בישראל נקראת "לייטנינג קאט" כלומר "חתול רעם" וגם היא לא שינתה שם בתעודת הזהות כשהיא עברה לאירופה.

גם דגמי מותג WEY ישתנו מ-COFFEE ל-WEY 3: צילום רוני נאק

לעומתה, המכונית של מותג WEY (גם היא חלק מגרייט וול) המשווקת בישראל על ידי סמלת נקראת "קופי" כלומר "קפה". למעשה שני הדגמים של וויי שמשווקים בישראל נקראים "קופי 01" ו"קופי 02" , משמע יש לנו חתולים מדליקים, חתולים של רעמים וגם קפה בכמה גדלים. וזה נשמע אולי מצחיק אבל כנראה שזה לא מצחיק את האירופים שחושבים שזה לא רציני לתת שמות כאלה למכוניות שעולות די הרבה כסף.

וכך, לפי הודעת החברה, ה"פאנקי קאט" תיקרא מהשנה הבאה אורה 03. ה"לייטנינג קאט" תהיה אורה 07. ה"קופי 01", יקרא WEY 05 ואילו קופי 02 תהיה משנה הבאה "WEY 3".

 

סין רכב חשמלי חתול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד