כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
דורשים הפסקת הלחימה

17 פיליפינים בין הצוות שנחטף על ידי החות'ים בתימן

משרד החוץ של הפיליפינים אמר שהוא פועל "להחזיר את הצוות שנחטף" על ידי מיליציה חות'ית בים האדום. בנוסף מספר אזרחי האיחוד האירופי בין 25 אנשי הצוות שנחטפו בים סוף. החות'ים טוענים כי הם חטפו את הספינה כי היא בבעלות ישראלית

17 פיליפינים בין הצוות שנחטף על ידי החות'ים בתימן
רגע ההשתלטות על הספינה צילום: המורדים החות'ים

ממשלת הפיליפינים אמרה כי 17 מאזרחיה הם בין 25 המלחים המוחזקים כבני ערובה על ידי החות'ים בתימן, כאשר הלחץ הבינלאומי גובר על המיליציה הנתמכת על ידי איראן להחזיר את הספינה שנתפסה שלא כדין ולשחרר את צוותה.

ביום ראשון פשטו מורדים חות'ים על ספינת המשא 'גלקסי לידר', שנסעה תחת דגל איי בהאמה בים סוף, והפנו אותה לעיר הנמל הודיידה שבמערב תימן, שבשליטתם.

לדבריהם, תפיסת הספינה, שלטענתם נמצאת בבעלות איש עסקים ישראלי והובילה ישראלים, נועדה להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את הפצצתה על עזה. אך החוטפים גילו כי אין ישראלים על הספינה שנמצאת בבעלות ישראלית עקיפה, אך תחת חברה יפנית.

"אנחנו עובדים כעת עם משרד החוץ, כמו גם עם גורמים רשמיים של סוכנות הספנות כדי לפקח על בטיחותם ורווחתם של 17 מלחים מהפיליפינים על סיפון הספינה, ולהחזיר אותם הביתה בשלום" כך מסרה הממשלה הפיליפינית בהצהרה.

משלחת האיחוד האירופי בתימן, מסרה כי מספר אזרחי האיחוד האירופי נמנים גם עם צוות הספינה שנחטפה.

השתלטות החות\
לכידת הספינה עוררה סערה בתימן וברחבי העולם, כאשר ממשלת תימן הרשמית ומדינות אחרות האשימו את החות'ים בפגיעה בביטחון ים סוף ולחצו לשחרר את הספינה וצוותה.

שר החוץ של תימן, אחמד עוואד בן מובארק, אמר במהלך פגישה עם שגרירי האיחוד האירופי בריאד כי הממשלה מתנגדת למעשה וכי אין לזה השפעה על המצב בעזה.

הוא האשים את החות'ים בפעילות מטעמה של איראן כדי להחליש את ביטחון ים סוף.

משרד החוץ הצרפתי אמר בהצהרה כי התקרית עלולה לאיים על התנועה החופשית הימית.

למרות הזעם הבינלאומי, החות'ים אמרו שהם ישחררו את הספינה וצוותה רק אם ישראל תפסיק את הפעולות הצבאיות בעזה.

"אנחנו יכולים לדבר על הספינה הישראלית אם ארה"ב וישראל יפסיקו להרוג פלסטינים בעזה ויתחילו לשלוח מים, תרופות ומזון", אמר מנהיג החות'ים מוחמד עלי אל-חות'י בטוויטר.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד