כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לאחר חטיפת הספינה

בבית הלבן שוקלים להגדיר מחדש את החות'ים כ'ארגון טרור'

הבית הלבן שינה את ההגדרה שלהם כארגון טרור בשנת 2021 כדי לסייע לתימן הקרועה בתוך המלחמה | ארה"ב מאשימה את ארגון הטרור ב"התמקדות באזרחים"

בבית הלבן שוקלים להגדיר מחדש את החות'ים כ'ארגון טרור'
המחזור החדש של החות'ים צילום: צילום מסך

הבית הלבן אומר כי הוא שוקל להגדיר מחדש את המורדים החות'ים בתימן כקבוצת "טרוריסטים" לאחר שחטפו ספינה בים האדום. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, גינה אמש (שלישי) את התפיסה, כינה אותה "פיראטיות של ספינה במים בינלאומיים", והאשים את החות'ים ב"התמקדות באזרחים". הים האדום הוא ביתו של אחד מנתיבי הסחר החיוניים בעולם דרך מיצר הורמוז.

ממשל ביידן ביטל את החות'ים מהגדרתם כ"ארגון טרור זר" ו"טרוריסטים עולמיים שיועדו במיוחד" בשנת 2021, וביטל בכך את המהלך של הנשיא לשעבר טראמפ. האו"ם מתח ביקורת על הצעד של טראמפ, ואמר שההגבלות שהממשל החל על תימן מסבכות את משלוחי הסיוע למדינה שסועת המלחמה.

החות'ים, קבוצה הנתמכת על ידי איראן ששולטת בחלקים גדולים של צפון תימן ובבירה צנעא, ביצעו בשבועות האחרונים תקיפות על ישראל, שיגרו טילים ומתקפות מזל"טים ואיימו לתפוס כלי שיט ישראליים בים האדום. הגנרל החות'י עלי אל-מושקי אמר בהתבטאויות מאוחרות יותר בטלוויזיה: "ספינות ישראליות הן מטרות לגיטימיות עבורנו בכל מקום".

לפני מספר ימים החות'ים חטפו ספינת משא בשם גלקסי לידר ששטה בים האדום ועליה 22 אנשי צוות בטענה כי הספינה ישראלית. מנגד, בישראל הדגישו על הספינה לא היו אזרחים ישראליים. "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית", מסר דובר צה"ל והבהיר: "מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית. גם בלשכת ראש הממשלה גינו את המתקפה נגד הספינה.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד