כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"פתח לניצול לרעה"

מרשים: החברה החליטה לא לקבל השקעה ממי שצייץ נגד צה"ל

חברת סייבר יצאה לאחרונה לסבב גיוס | ברשימת המשקיעים לא נכלל מארגן וועידה טכנולוגית שאמר שצה"ל מבצע פשעי מלחמה ובהמשך אולץ להתפטר

מרשים: החברה החליטה לא לקבל השקעה ממי שצייץ נגד צה"ל
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חברה ישראלית העוסקת בסייבר בשם לאסו סקיוריטי גייסה לאחרונה 6 מיליון דולר. סכום זה היה יכול להיות גדול הרבה יותר אילו החברה הייתה מצרפת לשורת המשקיעים שלה גם את פאדי קוסגרייב, משקיע שציץ לאחרונה בצורה אנטישמית נגד חיילי צה"ל ובעד פשעי החמאס. לאחר שהמשקיע הפוטנציאלי צייץ באופן זה - החברה החלטה לוותר על השקעתו, כך מדוח כלכליסט.

עם תחילת המלחמה, פרצה סערה בענף ההייטק הישראלי לאחר שמספר יזמי הייטק מקומיים, שהיו אמורים ליטול חלק בוועידה היוקרתית Web Summit שתתקיים בעיר ליסבון, הודיעו כי הם מבטלים את הגעתם. הסיבה היא שהמארגן, פאדי קוסגרייב, טען כי ישראל עוברת על החוק הבינלאומי ומבצעת פשעי מלחמה.

בסופו של דבר הוא הוצרך להתפטר לא לפני שהוא פרסם הודעת התנצלות בה נכתב כי הוא כן תומך בזכותה של ישראל להתקיים, הוא מגנה את הטבח הנפשע שבצע ארגון הטרור החמאס וגם יוצא בקריאה לשחרור החטופים. הוא כתב כי "אני מבין שמה שאמרתי, התזמון של הדברים והדרך שבה הם הוצגו גרמו כאב לרבים".

מנכ"ל לאסו סיקיורטי אומר כי "היכולות של מודלי שפה גדולים הן יוצאות דופן ומחוללות מהפכה בעיבוד מידע, אך גם מעניקות פתח לניצול לרעה על ידי פושעי סייבר תוך פגיעה בארגונים. כבר בשנה הקרובה, ארגונים ללא פתרון ייעודי עבור אבטחת מודלי שפה יחוו התקפות ודליפות מידע".

שוק ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד