כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
קטסטרופה גלובלית

האו"ם: הפעולות הבינ"ל לא מספיקות והעולם יתחמם ב-2.5 מעלות

האו"ם מזהיר את העולם לקראת פגישת COP28 בדובאי | מזכ"ל האום: העולם "חייב לשנות כיוון" ולעשות מהלך מכריע מזיהום הפחם, הנפט והגז

האו"ם: הפעולות הבינ"ל לא מספיקות והעולם יתחמם ב-2.5 מעלות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההבטחות של העולם לצמצום הפליטות אינן מספיקות כדי לרסן את ההשפעות של שינויי האקלים, וכדור הארץ בדרך להתחממות פוטנציאל של 2.9C (5.2F) במאה זו, כך מזהיר האו"ם. הדו"ח השנתי של תוכנית הסביבה של האו"ם (UNEP) , שפורסם אמש (שני), מעריך את הבטחותיהן של מדינות להתמודד עם שינויי האקלים מול הפעולות הנדרשות. השנה צפויה להיות החמה ביותר בתולדות האנושות. "העולם עד להאצה מטרידה במספר, במהירות ובהיקף של שיאי האקלים השבורים", אומרים ב-UNEP.

הדו"ח מוצא שהעולם עומד בפני התחממות של בין 2.5C ל-2.9C מעל הרמות התעשייתיות בהתחייבויות הנוכחיות אם ממשלות לא ינקטו בפעולות אקלים אגרסיביות יותר. ברמת התחממות זו, מדענים צופים שהעולם יכול לעבור כמה נקודות קטסטרופליות של אל-חזור, מהמסת קרחונים ועד להתייבשות יער הגשם של האמזונס, ולהשאיר חלקים עצומים של כדור הארץ בלתי ניתנים למגורים לבני אדם.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא ל"פעולה אקלימית דרמטית" בשיחות האקלים COP28, שיתחילו בדובאי ב-30 בנובמבר. "מנהיגים לא יכולים לבעוט יותר בפחית במורד הרחוב. יצאנו לדרך", אמר, וגינה "כישלון של מנהיגות, בגידה בפגיעים והחמצת הזדמנות אדירה".

 

התחממות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד