כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
מי עצר את העיתונאי?

מעצר מסתורי: תושב עזה שכתב מאמרים במגזין אמריקאי נעצר

עורך מגזין 'ניו יורקר' אמר לעובדים כי עיתונאי פלסטיני מעזה שפרסם מאמרים במגזין, נעצר. האיש מוסאב אבו טוהא, נעצר בעזה על ידי גורם לא ידוע. לא פורסמו פרטים על מעצרו או מי עצר אותו

מעצר מסתורי: תושב עזה שכתב מאמרים במגזין אמריקאי נעצר
מוסאב אבו טוהא צילום: Mosab Abu Toha Facebook

עורך מגזין 'ניו יורקר' דיוויד רמניק אמר לעובדים כי מוסאב אבו טוהא פלסטיני מעזה שהיה מפרסם מאמרים במגזין נעצר, אבו טוהא, גם חיבר כמה ספרים. ב-2019 הוא למד שנה באוניברסיטת הרווארד, לאחר שקיבל מלגת לימודים באוניברסיטה היוקרתית.

המגזין האמריקאי מתמקד בחדשות, פרשנות, סאטירה, ספרות ושירה. עורכו מייקל לואו פרסם כי "איבד את הקשר עם מוסאב אבו טוהא".

הוא פרסם על כך בחשבון הטוויטר שלו: "דיוויד רמניק שלח הבוקר הודעה לצוות על הידיעה המדאיגה כי אבד הקשר עם מוסאב אבו טואה, הפרילנסר הפלסטיני מעזה שפרסמנו כתבות שלו, איבדנו את הקשר איתו וגילינו שהוא נעצר במרכז עזה".

בציוץ לא פורסמו פרטים על מעצרו של אבו טוהא, או מי עצר אותו. הוא מתגורר בבית לאהיה, אך לאחרונה הוא התגורר אצל קרובי משפחה בג'באליה, כשני קילומטרים מביתו.

פרט מענין נוסף לגביו, כדי להגיע להרווארד היה עליו לקבל ויזה לארצות הברית. ראיון לקבלת ויזה תואם לו ל-22 באוגוסט ב-2019 בשגרירות ארצות הברית בירדן, אך הראיון לא התקיים בשל סרוב ישראלי לאפשר לו לצאת לירדן על אף שהובטח שרכב של האו"ם יקח אותו מעזה לירדן, כך פרסם אז חכ"ל לשעבר מוסי רז בפוסט בפייסבוק.

 

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד