כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
יועץ הבית הלבן בראיון

החשש מפני עליית מחירי הנפט: "הוא לא יהפוך לנשק"

מי שמוגדר ע"י הבית הלבן כיועץ אנרגיה בכיר אומר בראיון מיוחד כי הוא בטוח שיצרניות הנפט לא ישתמשו בנפט כנשק למרות ההזדהות  שלהן עם החמאס

החשש מפני עליית מחירי הנפט: "הוא לא יהפוך לנשק"
באר נפט: אילוסטרציה צילום: Pixabay

על אף שישראל ורצועת עזה אינן יצרניות נפט משמעותיות, השווקים עוקבים בדריכות מחשש שהמלחמה עלולה להוביל לאי יציבות אזורית רחבה יותר. המזרח התיכון הוא ביתם של כמה מיצרניות הנפט הגדולות בעולם, כולל איראן וסעודיה, כמו גם נתיבי מעבר מרכזיים כמו מיצר הורמוז, הידוע כ"טבעת הנפט" החשובה בעולם.

עם זאת, למרות שהרבה יהיה תלוי איך תימשך המלחמה, אנליסטים אומרים שההשפעה המיידית על מחירי האנרגיה צפויה להיות מוגבלת. בניגוד לעלייה במחירי הנפט בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה, הלחימה לא מערבת ישירות מדינות מייצרות נפט.

בנק מורגן סטנלי אמר בהודעה עם פרוץ המלחמה כי כי הסיכון בטווח הקרוב לאספקת הנפט היה נמוך, אך זה עשוי להשתנות אם הסכסוך יתפשט למדינות אחרות.

בראיון לפיננשל טיימס אמר יועץ האנרגיה של הבית הלבן כי "הנפט לא יהפוך לנשק". הוא הרחיב ותיאר כי  "נפט שימש מעת לעת כנשק מאז הפך למוצר שסוחרים בו, כך שאנחנו תמיד חוששים מהאפשרות הזו ופועלים כדי למנוע אותה, אבל אני סבור שעד כה זה לא קרה".

בהתייחסותו להווה אמר כי "בעולם מתנהלות שתי מלחמות פעילות. באחת מעורבת רוסיה, יצרנית הנפט השלישית בגודלה בעולם. במלחמה במזרח התיכון מתעופפים טילים סמוך לאתרי ייצור נפט, ועדיין המחירים נסחרים קרוב לרמתם הנמוכה ביותר מתחילת השנה. ממגמה זו ניתן ללמוד כי אנחנו מנהלים את המצב בצורה סבירה למדי".

עוד הוסיף כי "הייתי אומר שהגענו להבנות עם היצרנים בארצות הברית, במזרח התיכון וברחבי העולם על המגבלה לגבי שינויים רצויים במחירי הנפט כדי למנוע השפעה שלילית על הכלכלה העולמית, שתחול בסופו של דבר גם על היצרנים. הם מודעים לעמדה שלנו טוב למדי ואני חושב שאני מבין את שלהם. אנחנו לא תמיד נסכים זה עם זה, אבל בהחלט מסוגלים לעבוד ביחד".

לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד