ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שיא של כל הזמנים

פריז: הכובע המפורסם של נפוליאון נמכר במחיר אסטרונומי

כובע הלבד השחור, שנמכר במחיר שיא, היה שייך לשליט האימפריה הצרפתית במאה ה-19 | על פי ההערכות, נפוליאון החזיק בסביבות 120 כובעים כאלה בסך הכל, שרובם אבודים

פריז: הכובע המפורסם של נפוליאון נמכר במחיר אסטרונומי

כובע של נפוליאון בונפרטה כשהיה קיסר צרפת נמכר בשיא של כמעט שני מיליון יורו במכירה פומבית בצרפת. כובע הלבד השחור נמכר תמורת 1.932 מיליון יורו (2.1 מיליון דולר) היום (ראשון) בבית המכירות הפומביות דרווט, ושבר את השיא הקודם לכובע נפוליאון שהחזיק באותו בית מכירות פומביות: 1.884 מיליון יורו ב-2014.

הכובע, המכונה דו-קרן, הוא בצבעי הסימן המסחרי של נפוליאון - שחור, עם צבעי הדגל הצרפתי כחול-לבן-אדום כסמל - ומשך אליו אספנים "מכל העולם", אמר מכרז המכרז ז'אן-פייר אוסנט, שסירב לתת את זהות הקונה בסופו של דבר. הכובע היה בבעלותו של איש העסקים ז'אן לואי נואזיס, שמת בשנה שעברה.

המחיר הסופי היה יותר מכפול מההערכה של 600,000 עד 800,000 יורו (655,00 עד 873,000 דולר) אמר בית המכירות הפומביות שבסיסו בפונטנבלו, דרומית לפריז. על פי ההערכות, נפוליאון החזיק בסביבות 120 כובעים כאלה בסך הכל, שרובם אבודים כעת.

נפוליאון חבש את כובע הלבד לקראת אמצע תקופתו כקיסר, שנמשכה מ-1808 עד 1815, לפי בית המכירות הפומביות. בניגוד לרוב האנשים האחרים באותה תקופה, נפוליאון חבש את כובעו הצידה, מה שהעניק לו צללית ברורה שזוהתה בקלות על ידי חייליו בקרב. נפוליאון עלה לגדולה במהלך המהפכה הצרפתית, והפך לדמות מפתח במלחמות המהפכניות. הוא שירת את הרפובליקה כקונסול ראשון, והכתיר את עצמו כקיסר ב-1804.

צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד