ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
364 איש נרצחו

תחקיר חושף: כך גילו המחבלים את המסיבה ברעים

לפי התחקיר שערכו במשטרה ומתבסס גם על חקירת מחבלים שנטלו חלק בטבח ה-7 באוקטובר, מחבלי החמאס לא ידעו מראש על המסיבה ברעים ורק בדיעבד גילו שקרוב אליהם יש אלפי חוגגים. עוד עולה מהתחקיר כי מסוק של חיל האוויר שירה במחבלים פגע ככל הנראה גם במספר חוגגים | המשטרה: "לא נמסרה כל אינדיקציה לפגיעה של אזרחים כתוצאה מפעילות אווירית במקום"

תחקיר חושף: כך גילו המחבלים את המסיבה ברעים
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

במערכת הביטחון גוברת הערכה כי המחבלים שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר לא ידעו מראש על הפסטיבל נובה שנערך סמוך לקיבוץ רעים, והחליטו להגיע למקום לאחר שגילו שמתקיים בו אירוע המוני.

הערכה מסתמכת בין היתר על חקירות המחבלים ותחקור של האירוע במשטרה, שממנו עולה כי המחבלים התכוונו להגיע לקיבוץ רעים ולקיבוצים בסביבה. לדברי גורם במשטרה, מתחקיר של האירוע עולה גם כי מסוק קרב של צה"ל שהגיע למקום מבסיס רמת דוד ירה לעבר המחבלים וככל הנראה פגע גם בכמה מהחוגגים ששהו במקום. לפי המשטרה, 364 איש נהרגו בפסטיבל.

במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים גילו על קיומה של המסיבה באמצעות רחפנים או מצנחים, והכווינו את המחבלים למקום במערכת הקשר שלהם.

בסרטון ממצלמת גוף של אחד המחבלים הוא נשמע מבקש מאזרח שנתפס (בדואי) הכוונה להגיע לרעים, אף שהיה באזור אחר. אחד הממצאים שמחזקים את ההערכה, לפי המשטרה ובכירים ביטחוניים נוספים, הוא שהמחבלים הראשונים הגיעו למסיבה מכיוון כביש 232 ולא מכיוון הגדר.

"באירוע היו נוכחים להערכתנו כ-4,400 איש שמרביתם הגדול הצליח להימלט בעקבות החלטה לפזר את האירוע שהתקבלה ארבע דקות לאחר מטח הטילים", אמר בכיר במשטרה ל"הארץ".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בניגוד לפרסום, תחקיר המשטרה אינו מתייחס לפעילות כוחות צה"ל ומשכך לא נמסרה כל אינדיקציה לפגיעה של אזרחים כתוצאה מפעילות אווירית במקום".

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד