ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מחדל בלתי נתפס

התצפיתניות התריעו, המפקדים איימו "אם תמשיכו להציק, תישפטו"

עדויות חדשות חושפות את האיום במשפט על התצפיתניות שהתריעו מפני התארגנות חמאס סמוך לגדר. מפקדים דרשו מהתצפיתניות לחזור לתפקיד או לחתום על ויתור. דובר צה"ל: "אין כל כוונה בנקיטת צעדים משמעתיים כנגדם"

התצפיתניות התריעו, המפקדים איימו "אם תמשיכו להציק, תישפטו"
חיילי צה"ל בדרום. אילוסטרציה צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

תצפיתניות מעוטף עזה סיפרו איך במשך חודשים הן התריעו שוב ושוב על שינויים שהן רואות בשטח, שדורשים התייחסות מיוחדת והנפת דגלים אדומים, אך לטענתן לא הקשיבו להן.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, הן סיפרו למפקדיהן שיש חריגות סמוך לגבול, הן תיארו איך יותר ויותר אנשים שלא פקדו את האזור הזה פתאום מגיעים אליו, איך חקלאים שהיו מגיעים יום אחר יום לעבד את השדות פתאום לא מגיעים למקום ומתחלפים באחרים, והן מזהות תכונה אחרת, כזו שגרמה להן "לצלצל בכל בפעמונים".

אותן תצפיתניות חשו שלא סופרים את מה שהן רואות, החליטו להתריע בפני אחד המפקדים הבכירים בגזרה, התגובה שקיבלו ממנו הייתה מדהימה: "אני לא רוצה לשמוע עוד פעם על השטויות האלה. אם שוב תציקו עם הדברים האלה, אתן תעמדו למשפט".

עוד דווח, כי תצפיתניות שמשרתות סמוך לגבול או כאלה שאיבדו חברות שנרצחו או נחטפו, לא מקבלות ליווי צמוד של פסיכולוגים מטעם הצבא, והוצבה בפניהן דרישה: "או שתחזרו בתוך שבועיים לתפקיד, או שתחתמו ויתור ותעברו לתפקיד אחר".

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל ומפקדיו מלווים את כלל החיילים והחיילות שנכחו באירועי 7.10 באופן צמוד וברגישות. החיילים והחיילות מלווים על ידי גורמי מקצוע רפואיים ממערך בריאות הנפש, זאת בנוסף לקשר הרציף עם מפקדיהם אשר מהווים מעטפת ואוזן קשבת. חזרתן לתפקיד תיעשה בליווי בצורה הדרגתית, ברגישות ובהתאם למצבה של כל אחת. אין כל כוונה בנקיטת צעדים משמעתיים כנגדם. באם התקיימו שיחות המשקפות אחרת, הרי שהן מנוגדות להנחיות והם יטופלו בהתאם".

 

יישובי עוטף עזה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד