כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סיכום חדשות השבת

קרבות קשים בצפון הרצועה; עשרות אלפים צעדו למען החטופים בירושלים

צה"ל הרחיב את פעילותו בעזה ופעל במהלך השבת בשכונות נוספות אליהן לא נכנס עד כה | חיל האוויר תקף מטרות של חיזבאללה בעקבות ירי רקטות | 25 אלף בני אדם צעדו בירושלים למען החטופים | ראש המל"ל הסביר את ההחלטה לאפשר העברת דלק לעזה | סיכום חדשות השבת

קרבות קשים בצפון הרצועה; עשרות אלפים צעדו למען החטופים בירושלים
חיילי צה"ל בעזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צה"ל מרחיב את הפעילות ההתקפית בשטח רצועת עזה: ביממה האחרונה יצאו כוחות אוגדה 36 למתקפה במרחב זייתון וכוחות אוגדה 162 למתקפה במרחב ג'באליה. במהלך הפעילויות נתקלו כוחותינו במחבלים רבים.

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון, בהן מתחמים צבאיים ועמדות טרור. יחד עם זאת מטוסי צה"ל השמידו מערכת טיל קרקע אוויר (טק"א) מתקדמת בתגובה לשיגור טיל קרקע אוויר שנורה לעבר כלי טיס של צה"ל הלילה.

כ-25 אלף בני אדם צעדו לצד משפחות החטופים והנעדרים משמורת עין חמד למשרד ראש הממשלה בקרית הממשלה, ובסמוך לכנסת בירושלים. בין הצועדים היה אף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. דבורה עידן, אמו של החטוף צחי, פנתה לראש הממשלה: "כשאתה מדי יום מורה על הכנסת משאיות דלק לרצועת עזה, על חיבור מחדש לאינטרנט, על הפוגות לחימה של ארבע שעות ביום, אנחנו מבינים שאתה מרחיק אותנו מהשגת המטרה שאתה הצבת".

חמאס אישר כי חבר הלשכה המדינית ויו"ר הפרלמנט בעזה, אחמד בחר, נהרג בתקיפה ישראלית.

ראש המל"ל צחי הנגבי כינס מסיבת עיתונאים בה הסביר את ההחלטה להעביר דלק לעזה. "ההחלטה להכניס דלק נועדה למנוע מגפות. לא נוכל להמשיך אם יהיה משבר הומניטרי. גורמי הבטחון אמרו פה אחד שזה לא פוגע בלחימה", אמר. עוד אמר הנגבי: "בשלב הזה אין עסקת חטופים. אין הסכמה בשום סוגיה מהסוגיות שעומדות על הפרק. אם תהיה עסקה כזו היא תביא לכך שהרבה מאוד משפחות יוכלו להתאחד עם יקיריהן".

צה"ל נענה הבוקר לבקשת מנהל בית החולים שיפאא' לאפשר פינוי לחוסים בבית החולים המעוניינים להתפנות מבית חולים שיפאא׳ לכיוון המעבר ההומניטרי ברצועת עזה באמצעות ציר מאובטח. במקביל, כוחות צה״ל באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה העבירו במהלך הלילה למעלה מ-6,000 ליטרים של מים ולמעלה מ-2,300 ק״ג מנות מזון הכוללים דגים, שימורים, לחם, ממרחים ותמרים לבית החולים שיפאא'.

שר ההגנה הצרפתי ערך ביקור בישראל, במהלכו נפגש עם שר הביטחון גלנט. השר לקורנו אמר כי יש סיכון עצום בהסלמה אזורית, ויש להימנע ממנה: "הדבר נכון במיוחד כשמדובר בלבנון, אין לאיש אינטרס לערער את יציבותה. התפקיד שהאו"ם הפקיד בידי יוניפי"ל לעצירת הלחימה הינו בעל חשיבות עליונה. המנדט שלה חייב להיות מיושם במלואו".

שיחת טלפון ראשונה נערכה בין שר החוץ אלי כהן לשר החוץ הנכנס של בריטניה, דיוויד קמרון. השניים סיכמו על ביקור תמיכה של קמרון בישראל כבר בשבוע הבא. שר החוץ כהן הודה לקמרון על עמידתה הערכית והמוסרית של בריטניה וראשי הממשל לצידה של ישראל במלחמתה בטרור החמאס. השניים דנו באפשרויות לפגוע במקורות המימון של חמאס בבריטניה וברחבי העולם.

קבוצת האקרים ישראלית קיבלה אחריות למתקפת הסייבר שגרמה להפרעה משמעותית ברשת בכל רחבי איראן. סוכנות הידיעות תסנים האיראהית דיווחה על השיבושים המורגשים.

שר החוץ של ירדן בריאיון לרויטרס: "רבת עמון לא תאפשר לעולם את גירוש הפלסטינים ותעשה הכל כדי למנוע זאת".

אילון מאסק, הבעלים את הרשת החברתית X הצהיר כי הקריאה "מהנהר עד הים פלשתין תהיה חופשית" נוגדת את מדיניות הרשת ותביא להשעיית חשבונות שיכתבו משפט זה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד