כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"מצור מוחלט"

הכנסת הדלק לרצועה בניגוד להצהרות של נתניהו וגלנט

החלטת הקבינט המצומצם לאפשר הכנסה של שתי מכליות סולר ביממה לרצועת עזה עומדת בסתירה מוחלטת לדברים שהצהירו עד לאחרונה נתניהו וגלנט. "אין כניסת דלק, אין כניסת פועלים ולא תהיה הפסקת אש ללא שחרור חטופינו", אמר אך לפני מספר ימים נתניהו

הכנסת הדלק לרצועה בניגוד להצהרות של נתניהו וגלנט
נתניהו בדיון הקבינט צילום: אבי אוחיון /לע"מ

החלטת הקבינט המצומצם לאפשר הכנסה של שתי מכליות סולר ביממה לרצועת עזה, בלי שישראל קיבלה אף תמורה בעניין החטופים סותרת לחלוטין את הצהרותיהן של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לפני ימים אחדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני מספר ימים באופן הכי ברור כי לא יוכנס דלק לרצועה לפני שחרור החטופים. "לאויבינו ולידידינו כאחד", אמר נתניהו, "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. אין כניסת דלק, אין כניסת פועלים ולא תהיה הפסקת אש ללא שחרור חטופינו".

שר הביטחון יואב גלנט אמר גם הוא לפני מספר ימים: "הוריתי להטיל מצור מוחלט על רצועת עזה. לא יהיה חשמל, לא יהיה מזון, לא יהיה דלק. הכול סגור".

יצוין כי לפני שבועיים, בישיבת הקבינט המורחב שנערכה דרשו השרים לקבל את העמדה הישראלית שלא מאפשרת הכנסת דלק לרצועה - ודרשו לקיים הצבעה בנושא.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "באופן חד משמעי לא יכנס דלק לרצועה". למרות הצהרת נתניהו, השרים התעקשו לקיים את ההצבעה, ואז ראש המל״ל אמר גם הוא שאין צורך בהצבעה כיוון שאין שום כוונה להכניס דלק.

על החלטה שהקבלה אמש להכניס דלק, לא עודכנו שרי הקבינט. בקרב שרי הקבינט ישנו זעם עצום על נתניהו וגנץ, בדגש על שרים ממפלגתו שלא מוכנים לקבל את ההחלטה.

לאור ההחלטה להכניס דלק לרצועה בניגוד לסיכום בקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בו דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה.

ההודעה המלאה: "לכבוד מר בנימין נתניהו ראש הממשלה הנדון: קבינט המלחמה 1. זה עתה פורסם כי קבינט המלחמה החליט להכניס דלק לרצועת עזה. 2. החלטה זו תמוהה ביותר. זו החלטה שיורקת בפרצופם של חיילי צה"ל, החטופים ובני משפחותיהם והמשפחות השכולות. כמו כן היא מנוגדת להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, ועל כן היא אינה חוקית. ככה לא מנצחים מלחמה, ככה לא משמידים את חמאס וככה לא נחזיר את החטופים. 3. אני דורש ממך לעצור את השערורייה הזו באופן מיידי ולמנוע את הכנסת הדלק לרצועה.

4. הסכמתי להקמת קבינט המלחמה המצומצם בידיעה שהוא נועד ללוות את ההחלטות הטקטיות של ניהול המלחמה השוטף ותוך התחייבותך כי הוא אינו מחליף את הקבינט המורחב בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות האסטרטגיות של המלחמה. לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה ועם השארתה רק בידי מי שהיו במשך שנים חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים בשמחת תורה. לכך לא אוכל להסכים. לאור התנהלות זו אשר אינה מתקבלת על הדעת אני דורש שהרכב קבינט המלחמה".

מלחמת חרבות ברזל דלק בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד