כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
זעם במערכת הפוליטית

הקבינט אישר: משאיות עם דלק ייכנסו לעזה

בלחץ ארה"ב: הקבינט החליט כי משאיות עם דלק ייכנסו לרצועת עזה | ליברמן: "תפסיקו לתדלק את הנאצים מחמאס!" | השר בן גביר: "אין שום היגיון להעניק לאויב 'מתנות הומניטריות'" | שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בו הוא דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה

הקבינט אישר: משאיות עם דלק ייכנסו לעזה
דובר צה"ל צילום: כוחות צה"ל בעזה

זעם במערכת הפוליטית בעקבות החלטת קבינט המלחמה המצומצם להיעתר לדרישת ארה"ב ולאשר הכנסת סולר לרצועת עזה. לפי הדיווחים הדלק נועד למשאיות אונר"א לצרכים הומניטריים וכן מיועד לצרכי תקשורת כלומר הפעלת הגנרטורים של חברת התקשורת הפלסטינית.

"גורם מדיני" מסר כי קבינט המלחמה אישר פה אחד המלצה משותפת של צה"ל ושב"כ, להיענות לבקשת ארה"ב ולאפשר הכנסה של שתי מכליות סולר ביממה עבור צרכי האו״ם לתמיכה בתשתיות מים וביוב. פעולה זו מאפשרת לישראל את המשך מרחב התמרון הבינלאומי הדרוש לחיסול החמאס.

המכליות יעברו דרך מעבר רפיח, באמצעות האו״ם, לאוכלוסייה האזרחית בדרום רצועת עזה ובלבד שלא יגיע לחמאס. פעולה זו נועדה בין השאר לתמוך באופן מינימלי במערכות מים, ביוב וסניטריה, כדי למנוע התפרצות מגיפות שעלולות להתפשט באזור כולו, לפגוע הן בתושבי הרצועה והן בכוחותינו ולהתפשט אף לתוך ישראל.

לדברי חברת PalTel, ספקית התקשורת הגדולה בעזה, כל שירותי הסלולר והאינטרנט בעזה פסקו אתמול עקב מחסור בחשמל. בעקבות נפילת הרשתות, אונר"א הודיעה כי לא תשלח משאיות לאיסוף הציוד ההומניטרי.

התגובות במערכת הפוליטית

במערכת הפוליטית הגיבו בזעם על אישור הכנסת הדלק לרצועת עזה, ותקפו בחריפות את המהלך. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בו הוא דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה.

"הסכמתי להקמת קבינט המלחמה המצומצם בידיעה שהוא נועד ללוות את ההחלטות הטקטיות של ניהול המלחמה השוטף ותוך התחייבותך כי הוא אינו מחליף את הקבינט המורחב בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות האסטרטגיות של המלחמה. לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה ועם השארתה רק בידי מי שהיו במשך שנים חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים בשמחת תורה", כתב סמוטריץ'.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "שוב החלטות של מדיניות נסגרות בקבינט המלחמה שמוביל את ישראל לקונספציה שגויה. כל עוד החטופים שלנו לא זוכים אפילו לביקור הצלב האדום, אין שום היגיון להעניק לאויב "מתנות הומניטריות". מדובר באצבע בעין ללוחמי צה״ל, למשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים והחטופים. מזכיר כי שינוי מדיניות חייב להיות בקבינט המורחב ולא בחדרי חדרים אלא על ידי מי שלא מוסמך לקבל החלטות לבדו. אדרוש מרוה"מ להביא החלטות שקשורות במדיניות לקבינט מורחב".

השרה מירי רגב פנתה לראש המל"ל: "כנס מיידית את הקבינט המורחב אין לקבינט המלחמה סמכות לאשר זאת".

ח"כ ליברמן בתגובה חריפה: "תפסיקו לתדלק את הנאצים מחמאס! ההצהרות על כך ש"טיפת דלק" לא תיכנס לרצועה, הפכו בפועל להכנסת עשרות אלפי ליטרים של דלק באופן חד צדדי, ללא שום מחווה הומניטרית לחטופים שלנו - אני קורא לעצור באופן מיידי את ההפקרות".

ח"כ דן אילוז: "‏דלק זה נשק. החמאס גונב דלק מארגוני סיוע ומשתמש בו כדי לתקוף את צה"ל. אין כל חובה לפי הדין הבינלאומי להכניס דלק, בטח שלא בזמן שלפי פרסומים יש חצי מיליון ליטר דלק ברצועה. אחרי הטבח הנוראי אסור לנו להתנדב לעשות יותר מהמינימום ההכרחי לפי הדין הבינלאומי. ההחלטה של הקבינט היא בזיונית".

ח"כ זאב אלקין אמר כי "הזהרתי בשבועות אחרונים ולצערי צדקתי: קו אדום שנחצה פעם אחת ייחצה שוב ושוב. כניעה ללחץ והסכמה לכניסת דלק לרצועה ללא שום תמורה בשחרור החטופים זאת טעות קשה! הגישה חייבת להיות: אפס דלק לרצועה, בטח ובטח כל עוד החטופים לא שוחררו. כך הבטיח נתניהו ואסור היה להיכנע! ככה פשוט: אפס דלק".

ח"כ טלי גוטליב תקפה: "שוב נכנס דלק לרצועת עזה דרך מעבר רפיח! כמות אדירה של דלק. בסוד. הבטיחו שדלק זה קו אדום עד להשבת החטופים, אז הבטיחו. הממשלה סומכת שתאמינו לסיפורים שלה שהדלק זה למשאיות שנכנסות לעזה, אלא שהמשאיות מגיעות מתודלקות, לא נכנסות, הן פורקות ושבות חזרה. כך מפסידים מול תודעת ניצחון של חמאס. חוסר אחריות לאשר הכנסת דלק לרצועה בתמורה לכלום לא אעמוד מנגד. פה אחד זה אושר בקבינט על ידי אותם אנשים שניהלו את אותם מבצעים ואחזו באותה קונספציה. נורא".

 

חמאס עזה דלק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד