כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הצבא המוסרי בעולם

פוטנציאל למארב: הלוחמים גילו קשישה בהריסות ולא יכלו לסרב לבקשתה

קשישה יצאה אל הלוחמים מבין להריסות וביקשה שיימצאו את ביתה הנמצאת על הרצף האוטיסטי | מוקדם יותר השבוע לוחמי צה"ל תועדו כאשר הם מחלקים מים לתושבי רצועת עזה

פוטנציאל למארב: הלוחמים גילו קשישה בהריסות ולא יכלו לסרב לבקשתה
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

במסגרת פעילות כוחות צה"ל בתוככי רצועת עזה נוצר חיכוך בלתי נמנע עם התושבים העזתים כאשר בכל מקרה כזה ישנו פוטנציאל למארב כמו גם למקרה תמים בו נדרש סיוע הומניטארי, לא תמיד ניתן להבחין במבט ראשוני באיזו אפשרות מביניהם נתקלים הכוחות.

העיתונאי יואב זיתון דווח על מקרה שאירע אמש (חמישי) במהלכו לוחמי 890 של הצנחנים טיהרו בניין של מחבלים במערב העיר עזה ואז נתקלו בקשישה שנותרה מאחור - ממש בקו האש. זאת למרות המנשרים שפוזרו בשבועות האחרונים הדורשים מתושבי העיר לנוע דרומה אל מעבר לוואדי עזה והודעות דובר צה"ל לציבור העזתי במהלך תקופה זו.

הזקנה חולצה על ידם אבל אז אמרה להם שביתה האוטיסטית מסתתרת גם. כאשר בשלב הזה הלוחמים חושדים כי הם עלולים למצוא את עצמם הישר בתוך מלכודת קלאסית.

הלוחמים נערכו מבצעית עם כוח גדול, פרסו חיפויים וחיפשו את הבת האוטיסטית עד שמצאו אותה וגם אותה הכניסו לכלי המשוריין - ומשם הובאו השתיים לחוף מבטחים.

מוקדם יותר השבוע דובר צה"ל בשפה הערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, העלה תיעוד בו נראים לוחמי צה"ל מחלקים בקבוקי מים לתושבי רצועת עזה באזור החוף ברצועה. "אנו עדיין קוראים לנצל את התקופות הנקובות לנוע דרומה במסדרונות המוכרזים לכיוון הדרום", כתב אדרעי. "בתקופה שבה סינוואר שוחט את ילדינו ואת ילדיכם, צה"ל מוכיח כיצד גם בזמן מלחמה אנחנו מביסים את חמאס-דאעש מבחינה צבאית ומוסרית".

 

עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד