כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הבעירו צמיגים

מעל 30 שעות בחושך: התושבים הפגינו להחזרת החשמל

מעל יממה בלי חשמל במושב שתולה בצפון, התושבים שנותרו בו זועמים. שרפו צמיגים וחסמו את הכניסה אליו. אחד מהם אמר: "לא נסבל שהמדינה מפקירה אותנו ושוב פעם ממשיכים באזלת היד, כמו בעוטף עזה"

מעל 30 שעות בחושך: התושבים הפגינו להחזרת החשמל
מפגינים בשתולה צילום: צילום מסך

עשרות חברי כיתת הכוננות של המושב שתולה שבגבול לבנון הפגינו אתמול (חמישי) בשערי היישוב וחסמו את הכניסה אליו לאחר שיותר מ-30 שעות לא חזר החשמל למושב, החשמל נותק לאחר הפגזות חיזבאללה, ועד כה לא תוקן.

"אנחנו נחזיר את הנשקים ונצא מפה" אמר פרץ אליהו, איש כיתת הכוננות. "המדינה מפקירה אותנו ושוב פעם ממשיכים באזלת היד, כמו בעוטף עזה, זו שערורייה שאין כדוגמתה. אנחנו בעלטה מוחלטת וחברת החשמל משקרים לנו ומבטיחים כל הזמן שיגיעו, אבל לא מגיעים".

מפגינים בשתולה

איש כיתת הכוננות יניב תורג'מן איים כי אם לשתולה לא יהיה חשמל, גם לכפרים השכנים שלה לא יהיה. "אנחנו נעבור את הגבול ללבנון. גם לנו יש שופלים וטרקטורים. אם לנו יהיה חושך גם בעייתה שעב ומרואחין יהיה חושך", אמר.

ב-Ynet דווח כי גורמים בחברת החשמל אומרים כי עובדי החברה משקיעים מאמצים רבים ועושים ככל שביכולתם כדי לנסות לפעול ולתקן את הנזקים למערכת החשמל מבלי לסכן את העובדים, שבתחילת השבוע איבדו עובד החברה שנהרג מפגיעת נ"ט במושב דוב"ב שבגליל העליון.

בחברת החשמל מאשימים את צה"ל וטוענים כי הצבא לא מאשר את הגעת הנדסאי החברה למיקום שבו ניזוקו הקווים וכי מדובר בתורן חשמל הניצב על גדר הגבול. מנגד בצה"ל טוענים כי הם ממתינים לקבל מידע על צרכי חברת החשמל ואנשי התיקונים, ומבטיחים להעמיד אבטחה ולסייע להם בהשבת החשמל למושב. בינתיים לחברת החשמל ולצה"ל לא היו כל מענה לדרישת התושבים להשיב להם את החשמל.

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, אמר כי "עובדי החברה מחרפים את נפשם בשביל לפעול לאספקת חשמל תקינה, אך לא מוכנים לעמוד חשופים מול חיזבאללה בלי שיידעו כי הם בטוחים. מאז תחילת המלחמה איבדנו ארבעה עובדים שיצאו לתקן את מערכות החשמל ונפלו בעבודתם. את אחד מהם, שלום עבודי ז"ל, איבדנו השבוע בצפון", אמר שפיגלר.

לבנון חיזבאללה חשמל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד