כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מעל 100 הוצאות להורג

איראן ב"מסע הוצאה להורג" מאז תחילת המלחמה בעזה

איראן ב"מסע הוצאה להורג" מאז תחילת מלחמת ישראל-חמאס, הרשויות הרגו 107 פעילים נגד המשטר, כולל מיעוט אתני. ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל' ציינה את איראן בתור התליינית המובילה ב-2022 אחרי סין

איראן ב"מסע הוצאה להורג" מאז תחילת המלחמה בעזה
עונש מוות בתליה באיראן צילום: Iran international

איראן הוציאה להורג למעלה מ-100 בני אדם מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר שמשכה את תשומת הלב של העולם לישראל ולרצועת עזה. איראן נמצאת ב"מסע הוצאה להורג".

"ביום רביעי, 15 בנובמבר 2023, בזמן שהוועדה של העצרת הכללית של האו"ם שקלה החלטה המגנה את ההפרה השיטתית והרחבה של זכויות האדם באיראן, הוציא המשטר האיראני להורג שישה אסירים", כך פרסמה מזכירות המועצה הלאומית. מטעם ההתנגדות של איראן כתבה לאחר הוצאות להורג נוספות.

הארגון ציין כי המשטר, אותו גינתה האו"ם עשרות פעמים בגין "הפרה שיטתית ונרחבת של זכויות אדם", המשיך "לבצע הוצאות להורג אכזריות באופן הולך וגובר" וקרא לקהילה הבינלאומית לגרום להפסקה של ההוצאות להורג.

"הפיוס עם המשטר הזה, שקבע שיאים חסרי תקדים בהוצאות להורג טרור ומלחמה, היא הפרה ברורה של כל תקני זכויות האדם הבינלאומיים והמוכרים", נכתב עוד.

אתר "אל-מוניטור", המתמקד במזרח התיכון, דיווח השבוע כי איראן הוציאה להורג 114 בני אדם מאז ה-7 באוקטובר, ביצעה "מסע הוצאה להורג" בגין "פשעים מפוברקים", כולל האשמות מעורפלות כמו "שחיתות בכדור הארץ" "איבה נגד אלוהים" ו"חברות בקבוצות סלפיות".

מנגד ארגון זכויות אדם דיווח כי מספר ההוצאות להורג קרוב יותר ל-107 עד כה, אך הוא צפוי להמשיך לעלות בימים ובשבועות הקרובים.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל ציין את איראן בתור התליינית המובילה בעולם אחרי סין ב-2022, והשנה לבדה נרשמו 649 הוצאות להורג. רק בחודש מאי הוציאו השלטונות האיראניים להורג "שלושה אנשים ביום בממוצע".

 

חמאס איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד