כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נתונים חשובים

סקר: כמה מערביי יו"ש תומכים בטבח?

סקר של אוניברסיטת ביר זית הפלסטינית בדק ומצא כי 59% מערביי עזה ויו"ש מצדיקים לחלוטין את טבח ה-7 באוקטובר, בעוד 16% תומכים בו במידה מסוימת. 98% גאים להיות פלסטינים אחרי הטבח

סקר: כמה מערביי יו"ש תומכים בטבח?
חמושים פלסטינים בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

סקר חדש שערכה אוניברסיטת ביר זית בקרב ערביי יו"ש ועזה בדק מה היקף התמיכה הערבית בזוועות שביצע החמאס ב-7 באוקטובר. לפי הנתונים, 59% מצדיקים לחלוטין את הטבח, בעוד 16% תומכים בו "במידה מסוימת".

התמיכה ביו"ש בטבח עומדת על 68% וגבוהה מזו שבעזה, העומדת על 47%. עוד לפי הסקר, 90% מאמינים כי אין סיכוי לדו קיום בין ישראל לפלסטינים אחרי המלחמה.

בקרב 80% הנחישות להקמת מדינה פלסטינית גברה בעקבות המלחמה, ואצל 68% ירדה התמיכה בפתרון שתי המדינות לשני עמים. יחד עם זאת 73% אחוזים חושבים שהמלחמה תיגמר בנצחון פלסטיני - ו-3% בלבד חושבים שישראל היא זו שתצא עם ידה על העליונה.

79% חושבים כי המלחמה תסתיים בשחרור כל האסירים, ו-37% סבורים כי בתום המלחמה יחתם הסכם שלום בין ישראל לפלגים הפלסטינים השונים.

100% חושבים כי אין מקום בטוח בשטחים, ו-48% מדווחים על הרס מלא או חלקי של בתיהם. כ-14% איבדו קרוב משפחה מקרבה ראשונה. 85% מהעזתים אינם יודעים לאן יתפנו אם יאלצו לעשות זאת.

העיתונאי ארז תדמור הגיב לסקר וכתב: "חומר למחשבה לאלו מכם שעדיין תומכים בהקמת מדינה פלסטינית חמש דקות מכפר סבא ונתניה ולאלו מכם שסבורים שיש הבדל בין הפתח' לחמאס". הפרשן הפוליטי עמית סגל הוסיף: "קריאת השכמה לכל מי שסבור בטעות שאפשר להפריד בין חמאס לעזה או בין ערביי עזה לערביי יהודה ושומרון".

חמאס עזה סקר דעת קהל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד