כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אנטישמיות דיפלומטית

ראש אונר"א בלחץ: מאשים את צה"ל בשימוש צבאי בבתי הספר

בנוסף, הוא התלונן על מחסור חריף בדלק ואמר כי אמר שהוא מאמין שיש ניסיון מכוון לחנוק ולשתק את העבודה ההומניטרית של הארגון ברצועה

ראש אונר"א בלחץ: מאשים את צה"ל בשימוש צבאי בבתי הספר
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פיליפ לזריני, ראש סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בהולה במטה הארגון שבשוויץ בה הוא התריע מפני מחסור חריף בדלק שעלול לגרום לכך שהארגון לא יוכל להמשיך במלאכת הסיוע שלו לתושבי הרצועה. "בשל מחסור בדלק לא נוכל לשלוח את המכליות שלנו ברחבי דרום רצועת עזה שם ממתינים לנו אנשים למשלוחים הומניטריים", אמר.

הוא גם האשים את ישראל בכך שטנקים ישראליים נמצאים בבתי הספר של אונר"א ובכך שהחיילים ישנים בבתי הספר שבשל כך נהיו למטרה צבאית. בהמשך הוא טען ש"שמע דיווחים וטענות שלפיהם במבצע הקרקעי של צה"ל בצפון הרצועה נמצאו כלי נשק בבתי ספר וראינו ברשתות החברתיות שכוחות ישראליים מוצבים במתקנים של האו"ם. אלה מתקנים של האו"ם וזו הפרה בוטה להשתמש בהם למטרות צבאיות".

לפני כשלושה שבועות אירע מקרה דומה כאשר גם אז אונר"א הודיע כי מלאי הדלק שלה הולך ואוזל והתריעה כי ללא דלק יחדלו בתי החולים לתפקד. הם גם קראו לוודא שדלק יסופק לעזה, וכתבו: "ברגע שלא ייכנס דלק, גם חלוקת הסיוע שנכנס לרצועה לא תתאפשר - כי לא תהיה יכולת שינוע בתוך הרצועה". בצה"ל צייצו מחדש את הקריאה של אונר"א, הוסיפו צילום של מיכלי הדלק של חמאס ועקצו: "יש לחמאס 500 אלף ליטרים של דלק, בקשו מהם".

עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד