כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
תגלית חשובה

דיווח: צה"ל חשף בשיפא תמונות וסרטונים של חטופים

כתבת ה-BBC שהיתה בתוך עזה עם דובר צה"ל אמר כי מחשבים ניידים שנתפסו בשיפא, מכילים תמונות וסרטונים של בני ערובה. על פי הדיווח "חיילים ישראלים מחפשים את המנהרות מתחת בית החולים לשם מאמינים החיילים נמלטו מחבלי חמאס אולי עם חלק מהחטופים"

דיווח: צה"ל חשף בשיפא תמונות וסרטונים של חטופים
אמצעי לחימה שאותרו ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

צוות של ה-BBC וצוות טלוויזיה נוסף מרשת פוקס ניוז האמריקאית היו העיתונאים הראשונים שהוזמנו על ידי צה"ל לצפות בפעילות צה"ל בשיפא. 

כתבת הערוץ ששהתה עם הכוחות דיווחה כי "ישראל טוענת שחמאס מנהל גם רשת של מנהרות תת-קרקעיות, כולל מתחת לבית החולים אל-שיפא".

הכתבת לוסי וויליאמסון דיווחה כי "הכוחות המיוחדים רעולי פנים מובילים אותנו לתוך הבניין על פני פסולת ושברי זכוכית הם סימן לעד כמה המצב עדיין מתוח כאן. הנוכחות שלנו, יממה בלבד לאחר שישראל השתלטה על בית החולים, מעידה רבות על המוטיבציה של ישראל להראות לעולם מדוע הם כאן".

סגן אלוף יונתן קונריקוס הראה לעיתונאים הזרים שלושה מאגרי נשק של קלצ'ניקוב, תחמושת ואפודים חסיני ירי, כולל וחוברות צבאיות, ומפה שלדבריו מסמנת דרכי כניסה ויציאה פוטנציאליות מבית החולים.

"חשפנו הרבה מחשבים וציוד אחר שיכולים באמת לשפוך אור על המצב הנוכחי, בתקווה גם לגבי בני ערובה" אמר דובר צה"ל.

המחשבים הניידים, לדבריו, מכילים תמונות וסרטונים של בני ערובה, שצולמו לאחר חטיפתם לעזה. קונריקוס, אמר כי "חמאס היה כאן במהלך הימים האחרונים".

"בסופו של יום, זה רק קצה הקרחון", אמר. "חמאס לא כאן כי הם ראו שאנחנו מגיעים. זה כנראה מה שהם נאלצו להשאיר מאחור. ההערכה שלנו היא שיש עוד הרבה".

וויליאמסון דיווחה כי כוחות ישראליים עדיין מחפשים אחר המנהרות מתחת לבית החולים, החיילים אומרים כי "לוחמי חמאס נסוגו אליהן, אולי עם חלק מבני הערובה".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד