כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מאז תחילת המלחמה

ירידה בהיקף פרסום מודעות הדרושים והיקף הגיוסים החודשי הממוצע

חלה ירידה של כ- 40% בהיקף פרסום מודעות דרושים בארבעת השבועות שאחרי פרוץ המלחמה בהשוואה להיקף פרסום מודעות הדרושים החודשי הממוצע בחודשים ינואר-ספטמבר 2023.

ירידה בהיקף פרסום מודעות הדרושים והיקף הגיוסים החודשי הממוצע
חרדי בלשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פרויקט משרד העבודה לניטור ביקושים לעובדים בשוק העבודה בישראל מאפשר מעקב חודשי שוטף אחר טרנדים של מודעות דרושים בשוק העבודה, באמצעות ניטור לוחות משרות מרכזיים במשק (Alljobs, indeed.il). מעקב זה מאפשר לנו ללמוד על הביקושים מצד מעסיקים ברוב ענפי המשק.

ניטור המגמות לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מצביע על ירידה של כ- 40% בהיקף פרסום מודעות דרושים בארבעת השבועות שאחרי פרוץ המלחמה בהשוואה להיקף פרסום מודעות הדרושים החודשי הממוצע בחודשים ינואר-ספטמבר 2023. ברמה האזורית רואים ירידה חדה באזור הדרום (52%) ובמרכז הארץ (48%) בירושלים (48%) ובצפון (46%) אזור ת״א (31%).

בנוסף, היקף הגיוסים החודשי הממוצע ירד מ- 46,000 ל- 27,000 מודעות בחודש.

מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן אמר: "משרד העבודה אמון על שוק העבודה בישראל ומשכך תפקידנו לייצר תמונת מצב מלאה על מצב המשק. לאחר פרסום האומדן המשקי ראינו שיש חוסר של כ-760 אלף איש בכוח העבודה, כעת אנו מנתחים את איזורי הביקוש ומתחילים לייצר לכך פתרונות. המשרד יוזם ירידי תעסוקה שהחלו השבוע ומחבר עובדים למעסיקים כדי לייצב את המשק בשעה זו ככל הניתן".

 

עובדים זרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד