כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
איראן מעורבת

משטרת גרמניה פשטה על ארגונים הקשורים לחיזבאללה

משטרת גרמניה פשטה על מספר ארגונים איסלאמיים הקשורים לחיזבאללה במספר מדינות. משרד הפנים הגרמני מסר כי הם מחפשים מידע הקשור למרכז האסלאמי של המבורג, החשוד בתמיכה בארגון הטרור חיזבאללה

משטרת גרמניה פשטה על ארגונים הקשורים לחיזבאללה
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

הרשויות בגרמניה ערכו חיפושים ארציים ב-54 מקומות ברחבי שבע מדינות פדרליות הקשורות למרכז האסלאמי של המבורג הבוקר, כך מסר משרד הפנים.

בהצהרה מסר המשרד כי המרכז האיסלאמי (ה-IZH) חשוד ב"פעולה בניגוד לסדר החוקתי" וב"תמיכה בארגון הטרור חיזבאללה". שרת הפנים ננסי פאסר אמרה שהמרכז נמצא זמן רב במעקב של שירותי הביון הגרמניים וסווג כ"איסלאמיסטי".

"יש לנו את האירוע האיסלאמיסטית על הכוונת", אמרה לאחר הפשיטות ב-6 בבוקר. "במיוחד עכשיו, בתקופה שבה יהודים רבים מרגישים מאוימים במיוחד, חשוב להצהיר: אנחנו לא סובלים תעמולה איסלאמיסטית או תסיסה אנטישמית ואנטי-ישראלית".

"עכשיו במיוחד זה הזמן להיות בכוננות גבוהה ולגישה קשוחה. זו הסיבה שאנחנו עוקבים ברצינות אחר כל חשד סביר".

שירותי הביון הגרמניים מאמינים כי למרכז, הנחשב שלוחה של המשטר האיראני בגרמניה, יש השפעה רבה על מסגדים ועמותות מסוימים, או אפילו שולטת בהם.

מסגד אחד המופעל על ידי המרכז הוא מסגד האימאם עלי בהמבורג, המכונה המסגד הכחול. האגודה השולטת נוסדה בשנת 1953 על ידי מהגרים איראנים. לפי משרד הפנים, פעילותו מכוונת להפיץ את הרעיונות המהפכניים האיראניים.

איראן חיזבאללה אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד