כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הקיצוצים בכספים הקואליציוניים

משבר חמור: מספר סמינרים לא שילמו החודש משכורת מלאה

בעקבות הקיצוצים בכספים הקואליציוניים של החרדים כתוצאה מהמלחמה, נוצר משבר חריף בקופת הסמינרים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר סמינרים לא שילמו החודש משכורת מלאה למורות, והסתפקו לעת עתה ב65% מהמשכורת. מנהלי סמינרים אחרים מדווחים: "בקרוב זה יגיע לכולנו"

משבר חמור: מספר סמינרים לא שילמו החודש משכורת מלאה
כינוס איגוד מנהלי הסמינרים צילום: א. אייזנבאך

משבר חדש בפתח? ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר סמינרים חשובים קיצצו החודש באופן דרסטי במשכורות של המורים והעובדים, עד לרמה של הפחתת 35 אחוזים מהשכר, כך שלמורות נכנס רק 65 אחוזים לחשבון הבנק.

מדובר במורות המקיימות בתים של תורה, ומפרנסות משפחות ברוכות ילדים, במקרים רבים הבעל אברך כך שהאישה מפרנסת יחידה, והקיצוץ הדרמטי נותן את אותותיו בבית באופן מיידי.

הסיבה לקיצוץ החריף הוא הצמצום הממשלתי בכספים הקןאליצוניים. כזכור, סכום משמעותי מאותם כספים נועד לסמינרים, לאחר שהתברר כי התקציבים אינם מספקים, בפרט לכיתות ה' ו' הלומדים לימודים מקצועיים. בשל כך השיגו חברי הכנסת החרדיים תקציב נוסף באמצעות הכספים הקןאליציוניים, מה שהיה אמור לצמצם את הפער. אלא שתקציב זה נלקח כעת לטובת המלחמה, יחד עם תקציבים נוספים כמו הת"תים, הישיבות ועוד.

מנהלי הסמינרים מודאגים. כמה מהם שכן שילמו החודש משכורות מלאות דיווחו כי בקרוב גם הם יאלצו לחתוך בבשר החי, בלית ברירה. "אחרת נגיע לקריסה מוחלטת".

כספים קואליציוניים סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד