כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
עדכונים שוטפים

6 נפצעו בפיגוע סמוך לי-ם | שיפא: נמצאו תמונות וסרטונים של חטופים

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו בקרבות בצפון הרצועה | פיגוע ירי במחסום בכביש המנהרות: שלושה מחבלים נוטרלו, שישה מכוחות הביטחון - נפצעו. הערכה: תכננו טבח המוני בבירה | המתיחות בגבול הצפון נמשכת: ירי טילי נ.ט, בתגובה לתקיפת צה"ל | כל העדכונים

6 נפצעו בפיגוע סמוך לי-ם | שיפא: נמצאו תמונות וסרטונים של חטופים
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר נפלו הלילה ברצועת עזה:

סרן אסף מסטר הי"ד, בן 22, מקיבוץ בחן, מפקד מחלקה בגדוד 601, חטיבה 401.

סרן כפיר יצחק פרנקו הי"ד, בן 22, מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 שניהם מעוצבת עקבות הברזל.

סרן שלמה בן נון בן 22, ממודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל הלילה במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

בנוסף, קצין צה"ל במילואים מגדוד 9217 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ולוחם צה"ל במילואים מחטיבה דרומית נפצע באורח קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב העוטף.

שני חללי צה"ל נוספים שנהרגו בצפון הרצועה: סרן אסף מסטר בן 22, מקיבוץ בחן. וסרן כפיר יצחק פרנקו בן 22, מירושלים הי"ד

במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מחסן אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות שיגור. מאחת העמדות שנתקפו בוצע אמש ירי נ"ט לעבר מרחב שלומי.

עדכונים שוטפים:

14:34 - אזעקות בגליל המערבי (אבן מנחם).

14:00 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:55 - מחבלים ביצעו מספר שיגורים לעבר מרחב משגב עם ולעבר מוצבי צה"ל במרחב מטולה ויפתח. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי.

13:45 - ה-BBC חושף: מחשבים ניידים שנתפסו בשיפא מכילים תמונות וסרטונים של בני ערובה.

13:40 - ברקע המגעים לעסקת חטופים: קבינט המלחמה יכונס הערב. הקבינט המורחב יכונס ביום שני בשבוע הבא.

13:05 - דיווח באיחוד האמירויות: בכוונתה של המדינה להקים שלושה מתקני התפלת מים ברפיח, שבדרום הרצועה. כל אחד ממתקני ההתפלה יוכלו להפיק כ-900 אלף ליטר ביום, שתשמש כ-300 אלף בני אדם.

12:45 -אחרי תקיפת צה"ל: מספר טילי נ"ט נורו בגבול לבנון

12:27 - אזעקה בעוטף

12:20 - סרן שלמה בן נון בן 22, ממודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל הלילה במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

סרן שלמה בן נון הי"ד

12:00 - ברקע המגעים לעסקת חטופים ולקראת הכרעה בנושא: הערב יתכנס, שוב, קבינט המלחמה המצומצם בקריה

11:50 - לפני זמן קצר מטוסי קרב השלימו תקיפת מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, מספר עמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, לפני זמן קצר כוחות צה"ל תקפו מחבל שפעל בשטח לבנון, סמוך למרחב שלומי.

תיעוד מהתקיפות

11:22 - אזעקה בעוטף

10:38 - הפיגוע במחסום המנהרות: ברכב אותרו גרזנים ותחמושת רבה. ההערכה שתכננו להגיע לירושלים - ולבצע פיגוע משמעותי

10:30 - צה"ל מבצע כעת תקיפות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. מדובר בתקיפה יזומה, ולא כתגובה לפעולה של הארגון.

10:20 - האזעקה בשתולה - בעקבות פעילות של צה"ל. לא היה ירי מלבנון.

10:13 -אזעקה בשתולה שבגליל המערבי

תיעוד חיסול אחד המחבלים במחסום המנהרות\\\\27א לחוק זכויות יוצרים

10:00 - סיכום הפיגוע בכביש המנהרות: 3 מחבלים הגיעו מיו"ש ברכב ופתחו באש לעבר הכוחות במחסום, 6 בני אדם נפצעו, אחד באורח אנוש, 3 בינוני והשאר קל. 3 המחבלים נוטרלו במקום. חבלני מחוז ירושלים השלימו את זיכוי זירת הפיגוע ושללו חשד להימצאות מטען בזירה.

09:40 - על פי הדיווח 3 מחבלים שהגיעו ברכב, פתחו בירי. יש חשד כי אחד נמלט.

זירת הפיגוע\\\\צילום: תיעוד מבצעי מד\"א

09:30 - מנכ"ל מד"א אלי בין: פעולות החייאה על פצוע אנוש בזירה, שלושה מפגעים נוטרלו, חשד למטען במקום.

09:20 - פיגוע ירי בכביש המנהרות: חמישה פצועים במקום, אחד מהם במצב אנוש

09:10 - דיווח ראשוני על אירוע פח"ע בכביש המנהרות בירושלים, מספר פצועים במקום. המחבל נוטרל.

08:50 - אחרי שמתח ביקורת על ישראל: השר בני גנץ שוחח עם רה"מ קנדה על פעילות צה"ל ברצועה, והדגיש שמדובר באויב שטבח באכזריות בנשים, קשישים וילדים ושמחזיק תינוקות בשבי. טרודו ציין את זכותה של ישראל להגן על עצמה ובצורך לפעול להשבת החטופים, לצד המשך הסיוע ההומניטרי לעזה

08:30 - במהלך השתלטות על מחנה שאטי, איתרו והשמידו לוחמי סיירת הנח"ל מצבור אמצעי לחימה של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. במצבור אותרו מערכות צלילה, מטענים וכלי נשק.

כמו כן, צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקף מחבלים ואיתר אמצעי לחימה מגוונים, בהם: חגורות נפץ, חביות נפץ, טילי RPG, נ״ט ומסמכים מודיעינים.

08:15 - חטיבת האש 215 באוגדה 162 תקפה הלילה באמצעות מטוסי קרב את ביתו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ששימש כתשתית טרור ובין היתר כמקום מפגש עבור בכירי הארגון.

תקיפת ביתו של איסמעיל הנייה

08:00 - "רוצים להתחלף איתם - שחררו בבקשה את הנכדים שלנו" - סבים וסבות של חטופים יפגינו על גבול עזה | דבורה לשם, סבתה של רומי גונן החטופה בעזה: "ניסע לשם על אופנועים ונבקש את הבקשה שלנו. אביא תרופות ובגדים".

07:45 - יוסי יהושוע: חשיפה: סינואר ניתק מגע עם המתווכים "כל עוד צה״ל בשיפא אני לא זמין".

07:30 - ‏כוחות הביטחון תוקפים כעת בלבנון, הדי הפיצוץ נשמעים בשלומי והסביבה.

תיעוד מפעילות הכוחות ברצועת עזה

עדכונים מהלילה שהיה:

- מכונית התנגשה במחסום סמוך לכניסה של שגרירות ישראל בטוקיו ביום חמישי ואדם בשנות ה-50 לחייו נעצר במקום, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. שוטר אחד נפצע, גורם רשמי בשגרירות ישראל אמר לרויטרס כי הנושא נמצא בחקירת המשטרה וסירב להגיב. דובר המשטרה מסר כי אין באפשרותם להגיב בשלב זה. שוטרים חסמו את האזור בו נראה רכב שחור עם נזק בפנסים הקדמיים, בזמן שעל הכביש הייתה פסולת של הרכב שפגע במחסום. לוחית המספר של המכונית הייתה מטאמה, מערב טוקיו.

לפני חודש, זמן קצר לאחר שישראל החלה בהפצצת עזה, קבוצה של מפגינים פרו-פלסטינים התעמתה עם המשטרה מחוץ לשגרירות ישראל בטוקיו.

הזירה ביפן

- ‏מפגינים פרו-פלסטיניים, התעמתו עם משטרת הקפיטול כשניסו לחסום את בניין מטה המפלגה הדמוקרטית בוושינגטון. הם קראו למפלגה הדמוקרטית לדרוש הפסקת אש, משטרת הקפיטול השתמשה נגדם בגז מדמיע ובאלות.

- הנשיא ביידן אמר במסיבת עיתונאים בסן פרנסיסקו כי חמאס פועל מבית החולים: "חמאס ביצעו פשעי מלחמה כשפעלו מתוך בית החולים. הישראלים לא נכנסו בכוחות גדולים, דיברנו על הצורך שלהם להיות זהירים במיוחד". 

עוד אמר ביידן: "חמאס כבר אמרו באופן פומבי שהם מתכוונים לתקוף שוב כמו שעשו, כשערפו ראשי תינוקות ושרפו ילדים ונשים בחיים. לחשוב שהם פשוט יפסיקו ולא יעשו כלום הוא לא מציאותי. הם משתמשים במנהרות כדי להיכנס בין היתר לבית החולים".

צה\"ל תוקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה

- הפלסטינים דיווחו הלילה על פעילות גדולה של צה"ל בבית החולים שיפא. בשעות אחרונות צה"ל תוקף מטרות רבות ברצועת עזה במספר רב של מוקדים.

 

חמאס ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד