כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
עשויים לקבל השראה

עלייה משמעותית באיומים מאז ה-7 באוקטובר נגד הקהילות היהודיות

ה-FBI הודיע כי יש עלייה משמעותית באיומים המדווחים אצלם מאז הפיגוע הנורא ב-7 באוקטובר, בעיקר נגד הקהילות היהודיות. ה-FBI חושש שמחבלים בודדים וארגוני טרור זרים אחרים עשויים לקבל השראה מהסכסוך

עלייה משמעותית באיומים מאז ה-7 באוקטובר נגד הקהילות היהודיות
ניידת משטרה בניו יורק צילום: unsplash

ה-FBI הודיע כי הם רואים עלייה משמעותית באיומים מאז הפיגועים ב-7 באוקטובר בישראל, כך אמר ראש ה-FBI כריסטופר ריי לקונגרס אתמול. לדבריו, "החלק הגדול ביותר" היה נגד הקהילות היהודיות.

"מספר ההודעות והאיומים שמדווחים לנו עלה משמעותית מאז 7 באוקטובר", העיד ריי בפני הוועדה לביטחון המולדת של הבית.

"החלק הגדול ביותר של האיומים שדווחו לנו הם איומים על הקהילות היהודיות, בתי הכנסת, פקידים יהודים בולטים, דברים כאלה", אמר ריי והוסיף כי "יש לנו גם כמה איומים על אמריקאים מוסלמים".

הוא אמר כי ה-FBI קיבל גם "מספר רב של שיחות עם מידע הקשור במיוחד לחמאס ולהקצנה". למרות שחמאס עצמו פעל היסטורית רק לגיוס כספים בתוך ארה"ב, ה-FBI "לא יכול ולא מבטל את האפשרות שהארגון עשוי לשנות את הטקטיקה שלו בעתיד ולבצע פיגועים מחוץ לישראל", אמר ריי.

הוא גם אמר שרשויות אכיפת החוק עוקבות אחר אנשים ש"עשויים לנצל" את האלימות בעזה כדי לעודד או לבצע מתקפה על אדמת ארה"ב. "אנחנו בודקים בדחיפות כל טיפ ומידע שאנו מקבלים ומנסים להבין אותם", אמר.

ריי אמר שמחבלים בודדים וארגוני טרור זרים אחרים עשויים לקבל השראה מהסכסוך. לדבריו, מספר ארגוני טרור, כולל חיזבאללה ואל קאעידה, כבר איימו בתקיפות על ארצות הברית.

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד